Gå til innhold

Prøving rett etter p-pilleslutt


pjokka

Anbefalte innlegg

Vi begynte å prøve rett etter at jeg sluttet med p-pillene, og dermed vet jeg jo ingenting om syklusen min. Hvor stor er sjansen for å bli gravid i måneden etter p-pilleslutt og hvordan skal jeg forholde meg til alkohol? Virker jo litt dumt å tro at man blir gravid med en gang og defor holde seg unna alkohol. Men allikevel føler jeg det litt ubehagelig og skulle drikke når jeg kanskje er gravid.. Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vekten87

forstår hvordan du føler ang alkoholen, men det jeg pleier å si er at, så lenge man prøver eller tror at man er gravid så hold deg unna... det skader ikke å drikke helt i beg av svang, men man føler seg tryggere når man vet at man ikke har rør ei dråpe...

du skriver ikke noe om hvor lenge du har gått på pillen, men det sies at hvis man har gått lenge (over året) så kan det ta litt tid for kroppen å komme til seg selv igjen og dermed ta litt tid.. selv ville jeg vente med å prøve til etter mens hadde kommet inn i en syklus. det er da også lettere å prøve og vite når det er eggløsning osv...

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt meg unna alkohol de to ukene før jeg ventet mensen og det var mulighet for å bli gravid, var jeg deg. I starten kan du like godt gå ut fra at mensen kommer det antall dager etter siste mens første dag som før du begynte å ta p-piller. Jeg gikk rett inn i vanlig syklus etter å ha sluttet på p-piller etter ca. fire års bruk. Jeg ble forøvrig også fort gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannel

forstår hvordan du føler ang alkoholen, men det jeg pleier å si er at, så lenge man prøver eller tror at man er gravid så hold deg unna... det skader ikke å drikke helt i beg av svang, men man føler seg tryggere når man vet at man ikke har rør ei dråpe...

du skriver ikke noe om hvor lenge du har gått på pillen, men det sies at hvis man har gått lenge (over året) så kan det ta litt tid for kroppen å komme til seg selv igjen og dermed ta litt tid.. selv ville jeg vente med å prøve til etter mens hadde kommet inn i en syklus. det er da også lettere å prøve og vite når det er eggløsning osv...

lykke til :)

Jeg ble gravid ved første eggløsning etter jeg slutta på p-pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...