Gå til innhold

Hva gjør dere om morgenen?


cathlin

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Det er som sagt ca. 100 år siden....

Jeg tror vi sto opp ca. 6.30, jogget ca. 1/2-time, dusjet og spiste frokost. Skolen begynte vel 8.15 og jeg var nærmeste nabo.

Halv syv er jo ufattelig tidlig ;o) Nå er jeg B-menneske da, og liker og sove. Jeg står endelig opp slik at jeg har god tid til det jeg må rekke, men ikke noe utenom det jeg må, som kle på meg, lage mat, gå ut.

Har kommet meg litt da jeg ble voksen da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cathlin

    23

  • mariaflyfly

    9

  • ....AV

    6

  • adelie

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

[quote name=Shira :o)' timestamp='1189151999' post='3669979]

Halv syv er jo ufattelig tidlig ;o) Nå er jeg B-menneske da, og liker og sove. Jeg står endelig opp slik at jeg har god tid til det jeg må rekke, men ikke noe utenom det jeg må, som kle på meg, lage mat, gå ut.

Har kommet meg litt da jeg ble voksen da ;o)

Halv syv er ufattelig tidlig, ja. Nå står jeg opp enda en time før det for å kunne dra tidlig fra jobb og hente barn. Hva gjør man ikke for de ungene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger og nyter varmen under dyna litt før jeg står opp. Leser aviser/nyheter på nett. Gjør litt husarbeid som å henge opp klær som har ligget i vaskemaskinen siden i går. Tar en titt innom pcen, sjekker mailen (får skuffende lite nå som jeg sjekker daglig) Ser på morgen-TV. Tenker gjennom dagen. Sjekker om det er noe jeg trenger til middagen. I det hele tatt, tida kan gå fort om morgenen selv om jeg har god tid. Planlegger prosjekter jeg har startet med/skal starte med/har lyst til å starte med. (Gode perioder.) I dårlig perioder orker jeg ikke tanken på å stå opp i det hele tatt, så da er ikke god tid om morgenen noe problem. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke morgenfugl

Jeg pleier å stille klokka på litt over seks, men tror du jeg klarer å stå opp da? Neida, det er så deilig å ligge å strekke seg, fem minutter til, fem minutter til - har sånn slumrefunksjon på mobilen, litt irriterende men.... så ligger jeg til siste liten. Kanskje klarer jeg å gå opp av senga halv syv, men senest klokka syv, da rekker jeg å dusje, kle på meg, sminke meg, og spise en kjapp frokost før jeg må skynde meg og ta bilen/bussen/sykkelen til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, jeg blir helt deppa når jeg ser hvor pigge mange er om morgenen :o(

Selv har jeg mobilen på ringing 06:05, og da "tvinger" jeg meg inn i armene på min sovende kjære, og ligger sånn å småslumrer til ca halv sju.

Står opp, dusjer, sminker meg, spiser en kjapp frokost mens jeg blar gjennom avisa og kikker litt på God Morgen Norge på TV2. Innimellom det driver jeg å vekker mannen min fra 07:00 til nesten halv åtte!! *GRR*

Drar på jobben litt over halv åtte.

Liker ikke morgener, å stå opp er nesten det verste jeg vet. MEN - etter at min datter ble stor (og flytta ut) er jo morgener noe helt annet, har kun meg selv å stelle i stand.

Er nok et typisk B-menneske så i helga sover jeg som regel leeeenge :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitteplass om natten er jeg også blitt for gammel for, gitt.

Men det er jo ikke så dyrt med sovekupe hvis man bestiller i god tid. 1050 tror jeg det var sist jeg sjekket Trondheim-Oslo. Jeg trodde ikke det var så lett å få kjempelave flypriser så tidlig om morgenen.

Morgenflyet mitt kosta 766,- i fjor, men har gått opp nå til nesten en tusenlapp, ser jeg. Så det spørs nok om ikke det blir noen togturer på meg i vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den tiden morgenene ble brukt på meg selv, og ikke på allskens barn ;), så nøt jeg å lese avisen i fred og ro mens jeg hørte på P4 på radioen. Jeg stelte meg, laget lunsjen, laget frokost og satte meg ned i ro og mak.

Så pusset jeg tennene og dro på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... jeg våkner ikke for tidlig, aldri. Noen må våkne meg eller så sovet jeg rundt. Snodig, men sant. På morraen gjelder det å få opp øyene, får laget matpakker og stelle meg selv før jeg fyker avgårde på jobb.

Jeg tror at du kan ta deg en løpetur før jobb, det er det mange som gjør.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner tidlig? Er det mennesker som gjør det, altså? :-O

Jeg må stå opp kl 06.15 flere dager i uka, og det er hardt for et b-menneske som meg..

Da rekker jeg å dusje, løpe opp og dra med meg sekken, finne høretelefonene og nøklene, månedskortet og leg'en. Det var til og med noen dager hvor jeg rakk å lage meg en kopp te i sånn termokopp og ta med meg..

Jeg skulle ønske, derimot, at jeg hadde hatt tid til å enten spise frokost eller smøre med meg noe å spise på toget. Kanskje hatt tid til å tusle til toget, og ikke komme hesblesende rundt hjørnet i det toget ruller inn på stasjonen...

*sukk*

Finnes det en a-menneske-pille å få kjøpt noe sted? Resept kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner tidlig? Er det mennesker som gjør det, altså? :-O

Jeg må stå opp kl 06.15 flere dager i uka, og det er hardt for et b-menneske som meg..

Da rekker jeg å dusje, løpe opp og dra med meg sekken, finne høretelefonene og nøklene, månedskortet og leg'en. Det var til og med noen dager hvor jeg rakk å lage meg en kopp te i sånn termokopp og ta med meg..

Jeg skulle ønske, derimot, at jeg hadde hatt tid til å enten spise frokost eller smøre med meg noe å spise på toget. Kanskje hatt tid til å tusle til toget, og ikke komme hesblesende rundt hjørnet i det toget ruller inn på stasjonen...

*sukk*

Finnes det en a-menneske-pille å få kjøpt noe sted? Resept kanskje?

''Finnes det en a-menneske-pille å få kjøpt noe sted? Resept kanskje?''

Da må du si ifra til meg om det finnes hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Finnes det en a-menneske-pille å få kjøpt noe sted? Resept kanskje?''

Da må du si ifra til meg om det finnes hehe

Ikke før jeg har fått hamstret selv.. :o)

Men for å være ærlig; jeg tror ikke det er noe håp om det!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner tidlig? Er det mennesker som gjør det, altså? :-O

Jeg må stå opp kl 06.15 flere dager i uka, og det er hardt for et b-menneske som meg..

Da rekker jeg å dusje, løpe opp og dra med meg sekken, finne høretelefonene og nøklene, månedskortet og leg'en. Det var til og med noen dager hvor jeg rakk å lage meg en kopp te i sånn termokopp og ta med meg..

Jeg skulle ønske, derimot, at jeg hadde hatt tid til å enten spise frokost eller smøre med meg noe å spise på toget. Kanskje hatt tid til å tusle til toget, og ikke komme hesblesende rundt hjørnet i det toget ruller inn på stasjonen...

*sukk*

Finnes det en a-menneske-pille å få kjøpt noe sted? Resept kanskje?

Hektisk liv? :-)

Jeg hadde det sånn da jeg jobbet mye 3-delt skift en periode. Det var ikke rytme på noe som helst. Løp alltid etter et eller annet. Husker bare jobb jobb jobb, sove, spise jobb hehe. Tror jeg er C-menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... jeg våkner ikke for tidlig, aldri. Noen må våkne meg eller så sovet jeg rundt. Snodig, men sant. På morraen gjelder det å få opp øyene, får laget matpakker og stelle meg selv før jeg fyker avgårde på jobb.

Jeg tror at du kan ta deg en løpetur før jobb, det er det mange som gjør.... :)

Jeg kjenner en som også må vekkes eller så sover hun bare og sover og sover, og hun bruker lang tid på å våkne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tiden morgenene ble brukt på meg selv, og ikke på allskens barn ;), så nøt jeg å lese avisen i fred og ro mens jeg hørte på P4 på radioen. Jeg stelte meg, laget lunsjen, laget frokost og satte meg ned i ro og mak.

Så pusset jeg tennene og dro på jobb :)

Det der med ro er noe jeg kunne tenkt meg om morgene. Lurer på om jeg skal bli flinker til å lage mer faste ritualer.

God helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, jeg blir helt deppa når jeg ser hvor pigge mange er om morgenen :o(

Selv har jeg mobilen på ringing 06:05, og da "tvinger" jeg meg inn i armene på min sovende kjære, og ligger sånn å småslumrer til ca halv sju.

Står opp, dusjer, sminker meg, spiser en kjapp frokost mens jeg blar gjennom avisa og kikker litt på God Morgen Norge på TV2. Innimellom det driver jeg å vekker mannen min fra 07:00 til nesten halv åtte!! *GRR*

Drar på jobben litt over halv åtte.

Liker ikke morgener, å stå opp er nesten det verste jeg vet. MEN - etter at min datter ble stor (og flytta ut) er jo morgener noe helt annet, har kun meg selv å stelle i stand.

Er nok et typisk B-menneske så i helga sover jeg som regel leeeenge :o)

Hehe, mye GRR i løpet av din morgen. Nå er det jo helg, og du kan sove lenge:-) Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å stille klokka på litt over seks, men tror du jeg klarer å stå opp da? Neida, det er så deilig å ligge å strekke seg, fem minutter til, fem minutter til - har sånn slumrefunksjon på mobilen, litt irriterende men.... så ligger jeg til siste liten. Kanskje klarer jeg å gå opp av senga halv syv, men senest klokka syv, da rekker jeg å dusje, kle på meg, sminke meg, og spise en kjapp frokost før jeg må skynde meg og ta bilen/bussen/sykkelen til jobb.

Det tar tid før fornuften slår helt inn om morgenen, ja:-)

God helg, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger og nyter varmen under dyna litt før jeg står opp. Leser aviser/nyheter på nett. Gjør litt husarbeid som å henge opp klær som har ligget i vaskemaskinen siden i går. Tar en titt innom pcen, sjekker mailen (får skuffende lite nå som jeg sjekker daglig) Ser på morgen-TV. Tenker gjennom dagen. Sjekker om det er noe jeg trenger til middagen. I det hele tatt, tida kan gå fort om morgenen selv om jeg har god tid. Planlegger prosjekter jeg har startet med/skal starte med/har lyst til å starte med. (Gode perioder.) I dårlig perioder orker jeg ikke tanken på å stå opp i det hele tatt, så da er ikke god tid om morgenen noe problem. :-)

Høres ut som du er bra på "morgener":-) Husker en stund jeg hadde BBC-prime, da så jeg barnetv etter at jeg hadde kommet hjem fra nattevakt tidlig på morgene (hadde en litt spesiell humor på den tiden av døgnet). Det var i grunn koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dagene jeg skal på jobb står jeg opp kl. 7 og går på badet. Når jeg kommer ut på kjøkkenet kl. 7.15, er begge barna ferdige å spise frokost, da spiser jeg og drikker kaffe i ro og fred.

Det er utrolig deilig å ha fått så store barn at de klarer seg selv på morgenen, de kommer seg opp, finner seg mat og går ut av døren til skolebussen ca. 7.30. Da har jeg hele 15 minutter på meg før jeg går til bussen!

De dagene jeg har fri, ligger jeg under dynen til jeg er sikker på at det er stille i huset før jeg står opp!

mvh

Det er flere som nevner det med ro og fred om morgenen, at man kanskje får en bedre start på dagen, da.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka sju var jeg allerede godt i gang, ferdigdusjet og i ferd med å vekke barna. Så gikk det slag i slag med påkledning, spising, rydding og følging, og da jeg var på jobb var klokka allerede nærmere 9. Puh!

Phu.. :-) Heldigvis helg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...