Gå til innhold

Jeg klarer ikke å kontakte lege


Gjest vvv75

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og føler meg dårlig. Klump i magen og nervøs for et eller annet....

Tror det er fordi jeg helst har lysst til å stenge meg inne å unngå alle, men siden jeg for tiden er alene med barna har jeg ikke den muligheten.

Jeg begynner å tro at jeg kanskje kunne hatt utbytte av hjelp (medisiner kanskje), men jeg våger ikke/ klarer ikke å fortelle om dette hverken til leger, mann eller andre.

Så hva kan jeg gjøre?

Det er ikke sikkert at det er noe galt med meg heller, fordi som oftest klarer jeg å ta meg sammen. Og jeg fungerer ganske greit, tror ikke noen vet hvordan jeg har det på innsiden. Jeg har faktisk mest angst over å fortelle om det. (sitter å skjelver nå). Eller blir jeg nedfor et par ganger i året, og føler meg ofte utrygg blant andre.

Så spørsmålet mitt er: Høres det ut som om jeg trenger hjelp? Og hvordan skal jeg kunne klare å skaffe meg det. (Når jeg ikke har klart det til nå, har hatt det slik halve livet mitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Det er ikke sikkert at det er noe galt med meg heller, fordi som oftest klarer jeg å ta meg sammen''

Jeg også trodde dette.... Jeg er blitt veldig flink til å "ta meg sammen"..

Jeg personlig tror at du kan ha nytte av å få hjelp. For at du sliter, er jo tydelig. Det høres ut som du har angst, og så forteller du at du er "nede" to ganger i året..

Forstår at det er vanskelig å ta dette skrittet - å gå til legen med slike problemer. Har vært der selv. Ta gjerne en kikk på et innlegg ang dette på Lommelegen.no (søk etter et innlegg som heter "sliten men optimistisk", det ligger under "depresjon").

Men h*n er sikkert godt vant med slike problmer. Det er mange som sliter psykisk. Et tips kan være å skrive et brev til legen, evt på forhånd - før du kommer dit.

Ønsker deg lykke til, og god bedring fra

Meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...