Gå til innhold

ang. innleggelse


Gjest Modell

Anbefalte innlegg

Gjest Modell

Som dere kanskje har lest tidligere har mamma og pappa nå få vite om sf'en min...

Nå vil de ha meg innlagt men jeg sier at det er vel ikke mulig for bmi'en min er jo ikke lavere enn 15! Stemmer det? De mener at jeg ihvertfall kan være enten døgn, eller nattpasient og bare være på sykehuset til de tidene, men er dette mulig?

Sistgang jeg skrev her hadde jeg litt lavere bmi enn det jeg har nå, men jeg skal ikke skrive hva det var, for da fikk jeg en skyllebøtte over meg som ikke var så hyggelig...

Jeg bare lurer på om det er mulig å bare være på sykehuset feks. kun om dagen eller natten?De vil egentlig ha meg 24timer i døgnet, men de kan vel ikke gjøre det mot min vilje? Ps. legene er med på dette og vil ha meg inn. Blodprøvene mine var ganske lave...

PPS vet noen hvor det har blirr av anoreksia jenta? Jeg mailet med henne men plutselig sluttet det...

Ble hun lagt inn?

Takk for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legene kan legge deg inn under tvangsparagrafen hvis de mener du er "syk nok" til det. En BMI på 15 er altfor lavt, og ikke bra i det hele tatt.

Lykke til på veien ut av sf'en. Og husk at vi er her på forumet når du har nnoe du vil si. *sender en god klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en bmi på 15 er ekstremt lav. jeg hadde en bmi på rundt 14, og da la de meg inn. men de ser ikke bare på vekta, de ser på elektrolytter, hvite blodlegmer, hormoner osv. og er de dårlige, da kan de legge deg inn selv om du ikke vil.....

håper for din del at du ikke blir lagt inn, men hvis det er det beste........håper å få høre hvordan det går med deg..tenker på deg

masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Modell! Det er riktig at enkelte avdelinger tilbyr såkalt dagpasient status. Du sover hjemme og er på avdelingen fra f.eks. kl.0900- 1500 og følger avdelingens rutiner. Noen kan nok tilby at du sover på avdelingen og får permisjon et visst antall timer pr.dag. Andre kommuner har også Dagsenter der en kan få tilbud om et opphold på dagtid. Det er ikke bare BMI som er avgjørende for en evt. nødvendig innleggelse. Livsstruende vekttap eller raskt vekttap er absolutt avgjørende hvor en BMI på 14 er blitt satt som en grenseverdi, men absolutt ikke er avgjørende for en innleggelse eller ikke. Viktige grunner er også puls under 40, blodtrykk under 80mmhg, kroppstemperatur under 36grad Celsius, uttørking og andre medisinske komplikasjoner er grunner for innleggelse i somatisk sykehus. Da spiseforstyrrelser regnes til de psykiske lidelsene innen medisinen blir de fleste med spiseforstyrrelser innlagt psyk.avd. En prøver så langt det er mulig å få til et samarbeid mellom pasient og lege for å unngå en tvangsinnleggelse, men dersom dette ikke er mulig og legen vurderer at situasjonen er livstruende må pasienten innlegges mot sin vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legene kan legge deg inn under tvangsparagrafen hvis de mener du er "syk nok" til det. En BMI på 15 er altfor lavt, og ikke bra i det hele tatt.

Lykke til på veien ut av sf'en. Og husk at vi er her på forumet når du har nnoe du vil si. *sender en god klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...