Gå til innhold

Haster - Inderal & graviditet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

I følge felleskatalogen kan Inderal sette ned blodgjennomstrømingen i morkaken og gi nedsatt fostervekst og økt fare for fosterdød. Det skal bare brukes når fordelen med bruken er større enn faren. Jeg går egentlig ut fra at dette gjelder først og fremst ved langvarig bruk mot slutten av svangerskapet, men synes likevel ut fra dette at det er vanskelig for meg å gi deg klarsignal. Dersom det er svært viktig for deg å kunne ta denne Inderalen, bør du snakke med legen din om det først.

Hei du der. Du sier du har angst,har du gått på noen medisiner for det. Grunnen til at jeg spør er at jeg har ogå angst og går på cipramil,men ønsker nå et barn til. Hvordan går det med deg hvis du har angst og er gravid. Har prøvd å skrive et inlegg på det før,men for ikke svar, så her måtte jeg benytte sjansjen.Det var jo egentlig du som skulle ha et svar, men jeg kunne ikke dy meg. Håper du skriver noen ord tilbake

Melkerullen

Hei du der. Du sier du har angst,har du gått på noen medisiner for det. Grunnen til at jeg spør er at jeg har ogå angst og går på cipramil,men ønsker nå et barn til. Hvordan går det med deg hvis du har angst og er gravid. Har prøvd å skrive et inlegg på det før,men for ikke svar, så her måtte jeg benytte sjansjen.Det var jo egentlig du som skulle ha et svar, men jeg kunne ikke dy meg. Håper du skriver noen ord tilbake

Hei

Nei - jeg har ikke brukt medisiner..har greid å kommer over det uten.

Men - jeg vet legen min iallefall anbefaler at man går over til Seroxat ved graviditet for den var visstnok mest forsket på med tanke på svangerskap.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...