Gå til innhold

lege eller annen..please svar..dette er veldgi viktig for meg

Anbefalte innlegg

Gjest motisaz

psykn min vil jeg skal ta en tur til legen..å ta osteoporose test og hormonspeil (hva nå enn det er) var hos henne idag..og hun spurte om jeg hadde ringt legen..sa jeg ikke hadde rekt det ennå. Men sannheten er at jeg ikke har tort..fordi jeg er redd leger, og fordi jeg ikke vet hva jeg går til når jeg tar slike tester..noen som kan svare??

hva vil skje hvis testen viser meg at jeg har tap mye benmasse?? er så redd det skal skje et eller annet....

Fortsetter under...

Hei

Jeg var til en sånn bentetthets-undersøkelse for ikke så lenge siden. Og jeg kan forsikre deg om at det ikke er no ubehagelig i det hele tatt. Det eneste som skjer er at du ligger på en benk (fullt påkledd), og så tar de et apparat over hofta di og et over magen. Det går veldig fort, og du merker ingenting.

Resultatene får du med en gang etterpå. Jeg hadde lavere bentetthet enn normalen (har hatt anorexi), og fikk beskjed om å spise kalsium-tabletter. Dessuten er det viktig å holde en normal vekt + at menstruasjonen er regelmessig. Har du ikke mensen, kan det være de vil gi deg noe hormontabletter for å få den igang igjen.

Den hormolle prøven tror jeg ikke er noe annet enn en vanlig blodprøve.

Altså, ingenting å grue seg for. Lykke til!

Vennlig hilsen

Gjest motisaz

Hei

Jeg var til en sånn bentetthets-undersøkelse for ikke så lenge siden. Og jeg kan forsikre deg om at det ikke er no ubehagelig i det hele tatt. Det eneste som skjer er at du ligger på en benk (fullt påkledd), og så tar de et apparat over hofta di og et over magen. Det går veldig fort, og du merker ingenting.