Gå til innhold

Er dette psykisk relatert NHD?

Anbefalte innlegg

Jeg er litt deprimert for tiden, og lurer på om følgende symptom kan ha noe med det og gjøre eller om det er noe fysisk.

Nesten hver kveld så begynner jeg å fryse noe voldsomt. Først trodde jeg det var veldig kaldt i leiligheten, men det var jo ikke det. Selv om jeg bruker ordet fryse, så føler jeg ikke at det er det helt rette ordet, men klarer ikke å beskrive det annerledes. Når jeg legger meg under dyna og pakker meg inn så fryser jeg like mye. Det virker som om senteret er i korsryggen og så stråler det ut i hele kroppen, ikke konstant men i en slags av og på system. Det kan være borte i noen minutter, så kommer det igjen. Fryser så jeg skjelver, men likevel er det ikke ubehagelig, det er det rare. Sovner faktisk fortere nå enn før, selv om jeg er mer deppa nå enn før. Skjønner ingen ting jeg, gjør du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28573-er-dette-psykisk-relatert-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg sett noen ganger. Pasientene har vært grundig utredet på fysisk sykdom uten at noe var å finne. En sto igjen med at det skyldtes depresjonen.

Har du lite fysisk kontakt med en kjær person?

Tusen hjertelig takk NHD for meget oppklarende svar. Nå slipper jeg og lure på hva dette skyldes, for ditt spørsmål ga meg svaret. Jeg er veldig glad i en person som ikke er istand til å ha fysisk kontakt, så jeg har vært underærnert på det, bare levd i håpet. Som du kanskje har sett så har jeg spurt en del her om psykiatriske diagnoser, for denne personen har store problemer, og jeg prøver og finne en diagnose på ham for min egen skyld.

Han passer inn i så mange diagnoser, men etter å ha lest heftet om schizofreni fra psykopp så er jeg ganske overbevist om at han er det.

Der sto det også at man ikke skal gi schizofrene for mye nærhet, og det har jeg skjønt lenge og holdt igjen mine egne behov. Det har altså resultert i disse frysesymptomene. Jeg blir nå nødt til å åpne opp for å få nærhet og varme fra annet hold, før jeg "fryser ihjel"

Nok en gang, tusen takk, dette satte mange biter på plass i puslespillet mitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...