Gå til innhold

Spygrønt oppkast


Gjest pregnant77

Anbefalte innlegg

Gjest pregnant77

Ja, nå tror jeg at jeg vet hvordan fargen spygrønn har fått navnet sitt.

Er gravid i uke 15 nå og har spydd omtrent hver dag siden uke 7.

I dag var oppkastet litt annerledes, hadde ikke spist noe, men det kom opp spygrønt oppkast. Noen som har opplevd det? Er det det som er gallestoff eller?

På slutten kom det opp blodtilblandet slim, det har det gjort før og når jeg har brekt meg kraftig, antar det er pga slimhinnene er irriterte og de tynne blodkarene brister. Ser jeg blir ekstra rødmusset over brystet etter en oppkastepisode.

Har ikke gått opp noe vekt heller, nå har jeg gått ned 4 kilo, nok pga dårlig matlyst og oppkast, men håper dette bedrer seg. Har heldigvis litt å gå på da jeg fra før veide litt for mye, er 160 og veier nå 70 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Det var nok galle ja, det kommer når magen er tom, og er fryktelig ubehagelig og kaste opp. Blod kan det også bli ved mye oppkast, blodkarene sprekker når du brekker deg.

Har du vært hos legen og spurt om det er noe du kan gjøre for å lindre kvalmen? Det finnes jo kvalmestillendes, men jeg vet ikke om gravide kan ta slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gravid i uke 15 jeg også

Hei

Du hørees ut som meg. Begynte også å kaste opp omtrent i uke 7 og er nå 15 uker og 5 dager gravid. Trodde liksom at det skulle gi seg snart jeg:-(

Har også kastet opp gulgrønt oppkast. Dette smaker helt grusomt så det er nok galle. Det er helst om morgenen før jeg har spist eller drukket noe at dette kommer.

I går hadde jeg spist komle til middag, noen timer etterpå kastet jeg opp og jeg trodde at jeg skulle dø. Store klumper satte seg fast i halsen og kom verken ned eller opp og jeg fikk nesten ikke puste. Gikk heldigvis bra tilslutt etter mye hosting og harking:-)

Jeg blir også veldig rødmusset på brystet etter at jeg har kastet opp, er nok anstrengelsene det kommer av.

Nå er jeg begynt å komme meg litt om morgenen, det er ikke lenger hver morgen at jeg er kvalm og kaster opp. Men plutselig etter jobb kan jeg bli kvalm og kaste opp, eller på kveldstid dersom det er en stund siden jeg har spist. Har heller ikke lagt på meg et gram, men det gjør ikke noe. Kiloene kommer fort nok de når de først begynner å komme:-) La på meg 25 kilo i hvert av mine 2 tidligere svangerskap (men da var jeg ikke kvalm og kastet ikke opp så jeg hadde lagt på meg noen kilo allerede i uke 15 da). Det blir nok en jente denne gangen på meg skal du se (har 2 gutter fra før):-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...