emsen Skrevet 31. mai 2001 Del Skrevet 31. mai 2001 Jeg har en sønn på 4 måneder, som fullammes. Dessverre har jeg også migrene, og er normalt hardt rammet. Jeg har hatt det ganske bra i slutten av svangerskapet og de første par månedene av ammeperioden, men nå er anfallene hyppige og intense. Jeg har anfall med kanskje en ukes opphold mellom slutt av et anfall og begynnelsen av et annet. Anfallene varer gjerne tre dager av gangen, siden jeg ikke kan ta migrenemedisiner for å "kortslutte" anfallet. Jeg tar nå opptil 6 ibux, evt 4 naproxen, sammen med 2-4 paracet for å fungere under anfall. Jeg vet at dette er en grei dose innimellom, men er nå i tvil om det er forsvarlig å ta denne dosen såpass ofte som nå er tilfelle. Jeg må jo ta dosen kanskje tre dager på rad. Til nå har jeg tenkt at siden til og med røykere anbefales å amme, så er det bedre at jeg ammer og tar tabletter enn at jeg kutter ammingen. Hva synes du?? Jeg er nødt til å ta tabletter for å fungere, har jo også en tre-åring som krever sitt... Dersom du har innvendinger mot opplegget mitt, har du noen forslag til hva jeg ellers kan gjøre? Jeg tåler i utgangspunktet ikke Imigran nesespray, vet at jeg ellers kunne ammet to timer etter at jeg evt ville ha brukt denne sprayen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28590-migrene-og-amming/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 4. juni 2001 Del Skrevet 4. juni 2001 Hva med Imigran, Zomig eller Maxalt tabletter ? Tåler du ikke det heller ? Det måtte kanskje være en fordel å ta en av disse fordi de antakelig er mer effektive og du dermed ikke trenger så mange tabletter. Du kan eventuelt pumpe den melken som produseres de første 12 timene etter medikamentinntaket og kaste den, og så amme etter det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28590-migrene-og-amming/#findComment-116335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.