Gå til innhold

Plastisk operasjon - sosial angst (spm. til NHD)

Anbefalte innlegg

Gjest shyboy18

Hei! Jeg har generalisert sosial angstlidelse.

Et problem er at jeg derfor er veldig fokusert på mitt utseende. Jeg plages veldig ved at jeg synes min nase er for stor og hake for kort.

Det er sånn at det er ubehagelig når folk ser meg fra siden. Jeg har undersøkt plastisk kirurgi, og vet at dette kan rettes på, men det koster en god del - for nesen rundt kr. 20 000. Og det er en høy sum for meg når jeg bare er 18, og ikke vil nevne dette for noen innen familien.

Før var jeg negativ til plastisk kirurgi. Men nå er jeg mer open for det, for vi forandrer jo på utseendet vårt på forskjellige måter hele tiden uansett.

Men det jeg lurer på er om det er mulig å få gjort dette innen det offentlige helsevesenet. Men det tviler jeg egentlig på. Noen som vet?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Svaret kommer an på hvor objektivt dette egentlig er.

Er dine "skavanker" med nese og hake noe som bare finnes inne i ditt hode, eller er det en større misdannelse som de fleste forstår må være belastende. Du blir nødt til å spørre legen din.

Hva står NHD for?

Det er initialene til psykiateren her, Nils Håvard Dahl, jeg lurte første gangen jeg også. Trodde det var forkortelsen av en sykdom og at D'en sto for en eller annen Disorder, N'en for et eller annet med Neuro.. Jaja, man må bare le av seg selv noen ganger.

Gjest Gullfrid

Det er initialene til psykiateren her, Nils Håvard Dahl, jeg lurte første gangen jeg også. Trodde det var forkortelsen av en sykdom og at D'en sto for en eller annen Disorder, N'en for et eller annet med Neuro.. Jaja, man må bare le av seg selv noen ganger.

Det tenkte faktisk jeg også!

--- Takk for opplysningen!!

:-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...