Gjest En jente Skrevet 31. mai 2001 Del Skrevet 31. mai 2001 I løpet av de siste mnd har jeg mistet totalt kontrollen over matinntaket, dvs mangel på matinntak. Hvis jeg spiser normalt, må jeg ut og spy. Veier meg ca 20 ggr for dagen, bare for å sjekke,om jeg har blitt tyngre siden siste måltid. Den siste tiden har jeg tatt av 10 kg, så lett som bare det. Jeg hater egentlig kroppen min. Innimellom sprekker jeg, og tar helt knekken på de strenge restriksjonene. I de perioden som jeg er restriktiv handler ting om mat (mat som jeg ikke spiser) Jeg rydder foreksempel hele matskapet, og leser tabeller. (har aldri interessert meg for det før) Jeg vil ikke bli på den måten, men ved å tulle med maten får jeg det bedre, for da skyver jeg vekk de håpløst triste tankene. Legen min tror at jeg har det bedre nå, at jeg har blitt friskere fra depresjonen min. Dermed har jeg det "tilsynelatende" bra. Tror de. De vet ikke. Jeg kjenner legen for godt til at jeg tør å si noe om det til han, men når jeg er så liten og svak i forhold til de stadig tilbakevendende depresjonene mine, klamrer jeg meg til det med maten, fordi det gir en trygghet og stabilitet som ikke mennesker gir. Når de forlater meg har jeg iallefall kontrollen over maten. ER jeg unormal NHD. Holder jeg på å bli spiseforstyrret? Jeg vil nemlig ikke bli det. påforhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28609-til-psykiateren-her-inne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. mai 2001 Del Skrevet 31. mai 2001 Det er så vanskelig å si om du er normal eller unormal, siden det er så mange definisjoner av hva dette er. Det jeg kan si sikkert, er at du har en spiseforstyrrelse. Jeg synes du må ta det opp med legen din slik at du kan få behandling for dette. Jo lengre det går uten at du gjør noe med det, dess lettere er det at det blir en varig tilstand. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28609-til-psykiateren-her-inne/#findComment-115567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.