Gjest Lurn Skrevet 31. mai 2001 Del Skrevet 31. mai 2001 Hei, jeg er en kar på 23. Jeg vet dette har vært spurt flere ganger her, men jeg håper allikevel å få svar fra en lege. Jeg har rundt penishodet masse små hvite "knotter" på ca. 1mm, på selve hodet og forhuden har jeg masse små hvite prikker. Jeg lurer på om dette kan være kjønnsvorter? Jeg har også på flere plasser på forhuden små hvite flekker, hva kan disse være? Begge deler er ikke noe generell plage, men de bruker å svi en del, spesielt etter sex. Jeg lurer også på hvordan en lege vil undersøke om det er kjønnsvorter, og om det er vanlig at folk på min alder sjekker seg for kjønnssykdommer? Hvordan sjekker legen for klamydia, gonore, hiv o.l.? Tas det med blod/urinprøve? Har hørt at prøven for klamydia kan gjør vondt? Stemmer dette? Håper noen tar seg tid å svare meg. Takk. Lurn 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28615-kj%C3%B8nnsvorter-hvite-flekker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 1. juni 2001 Del Skrevet 1. juni 2001 Disse flekkene kan være talgkjertler eller de kan være kjønnsvorter, eller er det små eksemflekker, soppinfeksjon? Jeg kan ikke si det bare ut fra beskrivelsen. For en lege vil det vanligvis være nok å se på dem uten noe mer prøvetaking, eventuellt stryke en pensel mot dem for å ta prøve på sopp og bakterier. Dersom du har hatt ubeskyttet sex og har symptomer fra penis, synes jeg det er lurt å gå til lege. Hvor vanlig det er at folk sjekker seg for kjønssykdom er vanskelig å uttale seg om generellt, men jeg synes det er lurt å gjøre det når man er i tvil. Chlamydia og gonore undersøkes ved at en pensel stikkes inn i urinrøren ca 1 cm. Det er ikke svært vondt. HIV undersøkes i blodprøve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28615-kj%C3%B8nnsvorter-hvite-flekker/#findComment-115664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egget Skrevet 25. juni 2001 Del Skrevet 25. juni 2001 Disse flekkene kan være talgkjertler eller de kan være kjønnsvorter, eller er det små eksemflekker, soppinfeksjon? Jeg kan ikke si det bare ut fra beskrivelsen. For en lege vil det vanligvis være nok å se på dem uten noe mer prøvetaking, eventuellt stryke en pensel mot dem for å ta prøve på sopp og bakterier. Dersom du har hatt ubeskyttet sex og har symptomer fra penis, synes jeg det er lurt å gå til lege. Hvor vanlig det er at folk sjekker seg for kjønssykdom er vanskelig å uttale seg om generellt, men jeg synes det er lurt å gjøre det når man er i tvil. Chlamydia og gonore undersøkes ved at en pensel stikkes inn i urinrøren ca 1 cm. Det er ikke svært vondt. HIV undersøkes i blodprøve. Hei! Ikke for å være bedreviter, men... Er det ikke greitt å opplyse om hvor alvorlig det er med ubeskyttet sex når/hvis man har kjønnsvorter? Kreftfare osv. Jeg fikk de av kjæresten min (små hvite knupper), og dette resulterte i forstadiet til kreft, celledelinger. Da jeg var til spesialist for å brenne vekk de siste vortene, etter å ha brent vekk med laser deler av livmorhalsen på sykehuset, sa spesialisten at celledelingen skyltes ene og alene kjønnsvortene. Derfor har de ennå ikke funnet livmorskreft på nonner. Håper dette får fart på legebesøket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28615-kj%C3%B8nnsvorter-hvite-flekker/#findComment-121404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.