Gjest mindy Skrevet 31. mai 2001 Del Skrevet 31. mai 2001 jeg er 24 år og har lest om denne sykdommen.jeg har ikke tatt noen prøver for dette,bør jeg gjøre det? jeg er: -trett og slapp,sovner av i løpet av dagen -lettere deprimert -vondt i mange av musklene,betennelse i leggens og underarmenes bløtdeler,nakkesmerter -vondt i magen om kvelden,kvalm om morgenen -har hatt 8 blærekatarrer siden oktober 2000 -er ukonsentrert når jeg kjører bil -er oppe og tisser et par ganger om natta -stort søtsug -har vanskelig med å komme igang med ting,gidder liksom ikke. er sykemeldt så jeg lever ikke akkurat et stressende liv. har fått betydelig værre symptomer i løpet av et par mnd.har også vondt på forsiden av halsen,ømt og ta på,og jeg kjenner et visst press der hele tiden.på de værste dagene er det ubehagelig og svelge. tok 2 prøver for for lavt stoffskifte for 2 år siden ,de var helt fine.de sa jeg sikkert bare var trøtt etter fødselen,men det skal vel ikke vare så lenge? symptomene startet vel for 6-7 år siden ,da med bare lettere symptomer. håper noen kan gi meg noen opplysninger.Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28623-hyperparatyreoidisme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 1. juni 2001 Del Skrevet 1. juni 2001 Hyperparathyreoidisme kan gi svært uspesifikke symptomer. Det øker innholdet av kalk i blodet, og dette er en lett og rimelig prøve å ta. Jeg synes det hører med å undersøke kalk i blodet ved uspesifikke symptom som generell trøtthet med mer. Det kan godt tenkes at dette allerede er gjort hos deg. Du kan høre med legen din. Sykdommen er ikke så vanlig som man kan få inntrykk på siste tids artikler. Jeg har tatt disse prøvene regelmessig av alle pasienter med tretthet og uopplagthet av noen grad i 25 år nå, og bare funnet et eneste tilfelle. Stoffskiftelidelser er mye vanligere.Stoffskiftet kan forandre seg og med økende symptomer og tilkommende ømhet foran på halsen kan det kanskje være grunn til å sjekke stoffskiftet på nytt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28623-hyperparatyreoidisme/#findComment-115646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.