Gå til innhold

Kostnader ved fjerning av føflekk

Anbefalte innlegg

Jeg har en del føflekker på ryggen spesielt, men også andre steder, på 0,5-1 cm i omkrets. De er litt forskellige på farge og "utseende".

Disse gjør meg litt nervøse med tanke på kreft, men da jeg spurte legen min, tok han en kjapp titt og sa at de ikke så farlige ut. Jeg ble ikke akkurat beroliget, og ønsker derfor å fjerne noen av de for sikkerhetsskyld.

Det jeg lurer på er:

Er det dyrt å fjerne føflekker?

Tar det lang tid? Må jeg gå lenge med plaster?

Blir arrene stygge/veldig synlige?

Dersom du kunne svare meg på dette, hadde det vært kjempefint!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28641-kostnader-ved-fjerning-av-f%C3%B8flekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Man får vanligvis gjort det innenfor det offentlige helsevesen til vanlige egenadeler + materiellutgifter, dvs 2-300 kroner avhengig av om du får gjort det hos allmennlege eller på en poliklinikk. Selve inngrepet er gjort på kort tid i lokalbedøvelse. Stingene blir tatt etter 7-10 dager avhengig av plassering på kroppen. Det er vanlig å bruke en liten bandasje eller plaster over såret. Arrene kan variere fra nesten usynlige til tydelige og stygge. Det er mer avhengig av om du er en "arrdanner" og hvor arrene er plassert enn av legens tekniske ferdigheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...