Gå til innhold

forandre vedtak om fødselspenger?


teddi

Anbefalte innlegg

Da jeg fikk brev fra trygdekontoret om at vedtake om fødselspenger var tatt, så jeg at jeg hadde missforstått skjemaet og kryssa av for 80% dekningsgad. dette betyr i praksis for meg at jeg vil få ca 3000 kroner mindre utbetalt i måneden pluss at jeg da skylder arbeidsgiver for februar, mars, april, mai og juni. Jeg hadde gitt beskjed om at jeg skulle ha 100% lønn. Vi er i en slik situasjon at vi bor på to rom hos svigerforeldrene våre, og vi driver og leter etter leilighet og leie. Dette kan vi bare se bort i fra om jeg må betale tilbake og får mindre lønn. Da jeg snakket med trygdekontoret om dette, fikk jeg beskjed om at dette var min feil, og at det var bindende og ikke kune gjøres noe med.

Det jeg lurer på er om det går ant på noe hvis og få dette forandret, og vil en eventuelt klage ta lang tid???

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Har du faktisk kryssa av for 80% så er jeg i tvil om du har mulighet for å rette det opp - det går an å prøve hvis det er kort tid siden du fikk vedtaket, og henvise til at du har gjort en feil. Du kan f.eks vise til permisjonsavtale med arb.giver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...