Gå til innhold

Hjernesvulst? Senvirkninger?

Anbefalte innlegg

Kjære lege.

Jeg blir så ofte plaget av plutselig hodepine.

Kommer dersom jeg skynder meg eller for eksempel hopper tau.

Kommer brått og varer resten av dagen.Hjelper ikke noe særlig med smertestillende. Er i begynnelsen så gale at jeg må legge meg ned og kvile.

Lurte på om det kan være senvirkninger av nakkesleng etter en trafikkulykke jeg var med i i februar. Har hørt at de kan komme en stund etter ulykken men det er vel ikke så normalt at det kommer så sent?Hadde ikke noen symptomer på nakkesleng i tiden etter ulykken. Eller kan det være noe annet?

Håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28668-hjernesvulst-senvirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Hjernesvulst tror jeg ikke dette er. Hodepine er et mindre vanlig symptom ved hjernesvulst enn de fleste tror, og dersom en hjernesvulst gir hodepine, kommer den ikke plutselig i slike situasjoner som du beskriver.

Ellers kan det være vanskelig å finne ut av årsakene til hodepine og hva man bør gjøre med den. Nakken er innblandet i flere former for hodepine. jeg ser ikke bort fra at nakkeslengen din kan ha med saken å gjøre, men kan overhode ikke si at dette er årsaken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...