Gå til innhold

Svangerskapspenger og to halve jobber


Rhea Silvia

Anbefalte innlegg

Rhea Silvia

Det var litt vanskelig å finne en god overskrift.

Dette er et tenkt tilfelle, men det kan bli realitet for meg.

Jeg har i mine to forrige svangerskap gått ut i svangerskapspermisjon fordi arbeidsplassen min ikke er tilrettelagt for gravide. ( kjemikalier)

Nå vurderer jeg å gå i halv stilling trolig kombinert med lærervikariater.

Hva vil skje dersom jeg blir gravid?

Får jeg svangerskapspenger tilsvarende den prosentandel jeg er i arbeid der og kan fortsette å ta lærervikariater? Hvordan settes begrensingen på hvor mye jeg kan arbeide, etter lønn eller arbeidstidsprosent?

Dersom jeg arbeider full stilling og bir sendt ut i permisjon, kan jeg da arbeide ved siden av. Hvor mye kan jeg da tjene og hvordan vil da svangerskapspengene reduseres?

Et punkt til. Vi har gård og tar ut en liten sum i form av "lønn" hver mnd. Vil denne lønne innvirke på hva jeg evt får i svangerskapspenger? Og skal den taes med når fødselspenger skal reknes ut?

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det skal ikke være noe i veien for at du får svangerskapspenger for den risikable jobben og kan jobbe i den andre. Gradering skjer i forhold til tapt inntekt. Her skal lønna fra gården telle med (næringsinntekt), men den skal også være med i totalinntekt slik at tapt inntekt = lønna fra risikojobben.

Vedr fødselspenger så får du 65% av næringsinntekt, men 100% hvis dere er med i den kollektive forsikringen for bønder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...