Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære lege Min far har tykktamskreft som har spredd seg til leveren. han er opperert en gang men vi har fått beskjed om at han er dødsyk. er det noe å gjøre for ham uten cellegift og vame elektroder i svulsten svulsten sitter i hele levere slik at der er ingen mulighet for operasjon. jeg er veldig beslektet med min far har samme problemer med magen som han har hatt i alle år hvordan skal jeg forholde meg til det jeg har en utposing på tykktarmen stadig betennelse og aldri en normal avføring, jeg har for lavt stoffskifte og enstor betennels på skjolbrukskjertelen bruker tyroksin. håper på et svar slik at jeg kan få den hjelp vi trenger Takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28684-leverkreft-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Jeg har dessverre ikke noe trøst å gi deg når det gjelder din far. Jeg har ingen andre behandlingsforslag enn de legene allerede har nevnt.

Utposinger på tykktarmen øker ikke faren for kreft. Hva slags betennelser har du hatt? Tykktarmsbetennelsen ulcerøs colitt øker faren for kreft når man har hatt den lenge. Enkelte familier kan ha økt forekomst av polypper i tarmen og disse kan øke faren for å utvikle kreft.

Det kan derfor tenkes at du bør be om å få tykktarmen din skikkelig undersøkt med en koloskopi (se opp gjennom tarmen med en bøyelig slange) for å se om du har tilstander som øker faren for kreft. Faren kan i så fall reduseres betydelig ved regelmessige undersøkelser og behandling dersom det kommer forstadier.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28684-leverkreft-behandling/#findComment-116025
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...