Gå til innhold

HASTER!! Dr Anker!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest lavt stoffskifte

Hei!

Jeg har vært sykemeldt i 4 uker og sist uke fant legen ut at jeg lider av lavt stoffskifte. Jeg har nå fått medisin (Thyroxin) og må gå på dette livet ut. Det er 3 dager siden jeg begynte behandlingen. Jeg var sykemeldt t.o.m i går (fredag) og skal tilbake på jobb som normalt til tirsdag. Jeg har ikke pratet med legen om å forlenge sykemeldingen da jeg ikke trodde dette var nødvendig siden jeg har fått medisiner. Men, jeg føler meg fortsatt ikke pigg - bedre, men ikke der jeg var! Er det noen grunn til å be om forlengelse av sykemeldingen? Hvor fort er det vanlig at man får overskuddet tilbake?? Er så redd for å bli oppfattet som syter!! Håper på svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28694-haster-dr-anker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Thyroxin er et litt "tregt" hormon, og man blir ikke bra med en eneste gang man starter behandlingen. Etter noen uker må man også kontrollere med blodprøver om dosen er riktig. Noen kan også ha utnytte av tillegg av Triiodthyronin i tillegg til thyroxin.

Det viktigste som avgjør om du skal friskmeldes er om du er blitt arbeidsfør igjen. Dette kjenner du best selv. Dersom du er usikker på det, kan du be om forlengelse av sykmelding og om å få aktiv sykmelding et par uker så du får prøve deg og kjenne etter hvor mye du greier.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28694-haster-dr-anker/#findComment-116020
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...