Nalin Skrevet 2. juni 2001 Del Skrevet 2. juni 2001 Hei! Jeg begynte i januar å jobbe på Kiwi. Etter det har hendene mine utviklet seg til "kjøttkaker". Huden sprekker på innsiden av hendene, både på langs og på tvers og huden "skreller" av (deler seg opp, ser tørr ut på en merkelig måte. Den blir også rar og ru. Det har etterhvert spredd seg fremover mellom fingrene og på knokene. Det er blitt en slags form for sprekking der og som jeg opplever når jeg har skrelt en sitrusfrukt (tåler ikke apelsinsaft på fingrene). Dette er hverken særlig pent eller særlig behagelig. Jeg lurer på om det kan være nikkelallergi, eller allergi mot mynter? Jeg sitter mye i kassa, og det blir bedre de dagene jeg ikke jobber. Men med en gang jeg er tilbake på jobb, spretter det frem igjen. Noen ganger er det bedre, noen ganger verre, men det er generelt et problem. Hva kan jeg gjøre for å forebygge dette? Det blir litt vanskelig å bruke hansker i kassa, da jeg jo mister følelsen i fingrene pga stoffet! En annen ting jeg lurer på er hvis dette er nikkelallergi, hvorfor har jeg da ikke reagert på øredobber eller ringer jeg har gått med i mange år? Det er bare hendene som plager meg, og ringer gjør ingen forskjell. (Bruker bare smykker av sølv og gull). Håper dere kan hjelpe meg, for dette er virkelig et problem! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28698-nikkelallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 5. juni 2001 Del Skrevet 5. juni 2001 Kjære Nalin Du har nok fått et leitt håndeksem, og det kan selvfølgelig ha sammenheng med nikkelallergi, men det kan også være andre ting du arbeider med til daglig som utløser plagene. Ettersom det har stor betydning for deg å finne ut av hva du reagerer på burde du få en henvisning til hudlege som kan teste deg. Det er jo viktig for deg med tanke på fremtiden om dette har betydning for hvilken jobb du kan ha. En hudlege kan også hjelpe deg med behandling. Det er ikke sikkert at hansker er den beste løsningen for deg - hansker kan også inneholde stoffer du reagerer på. Snakk med legen din om behandling av eksemet inntil du får time hos hudlege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28698-nikkelallergi/#findComment-116437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.