Gå til innhold

mulighet for innleggelse...

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 21 som har en del psykiske problemer. Har gått på seroxat noen måneder, men det har ikke hjulpet, og gikk også tidligere et par ganger til psykolog før kontakten der ble brutt. Jeg sliter daglig med selvmordstanker, og blir mer og mer besatt på at jeg må gjøre det, for jeg ser det som eneste utvei. Føler at eneste grunnen til at jeg ikke har gjort det er fordi jeg er redd for smerte, og det at jeg er redd for å mislykkes nok en gang. Selv om jeg er redd for smerte har drevet med en del selvskading i det siste fordi det har vært eneste måten jeg har klart å roe meg ned litt igjen på når det har stått på som værst. Den fysiske smerten er bedre enn den psykiske. De siste månedene nå har vært ille, og planlegging av hvordan jeg kan ta selvmord dukker stadig opp, det er ikke bare tanken om at jeg MÅ vekk som er der lenger. Har flere netter bak meg hvor jeg har sittet klar til å ta pulsåra, som i natt. De tre siste dagene nå har jeg gått rundt og kaldsvetta og jeg er så utrolig overfølsom. Griner hele tida. Jeg lurte på hva som skal til for å bli innlagt og eventuelt hvor lang tid det kunne tatt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28699-mulighet-for-innleggelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Terskelen for innleggelse er dessverre svært forskjellig ulike steder i landet.

Det er derfor nødvendig at du tar kontakt med en allmennlege/legevakt i hjemkommunen din for å få vurdert dette.

Generellt vil jeg si at de som har deg slik du beskriver, best hjelpes gjennom langvarig, regelmessig psykoterapi. En innleggelse har sjelden annen effekt enn å ta bort risikoen for selvmord de dagene en er inne. Det fører sjelden til bedring ut over dette.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Terskelen for innleggelse er dessverre svært forskjellig ulike steder i landet.

Det er derfor nødvendig at du tar kontakt med en allmennlege/legevakt i hjemkommunen din for å få vurdert dette.

Generellt vil jeg si at de som har deg slik du beskriver, best hjelpes gjennom langvarig, regelmessig psykoterapi. En innleggelse har sjelden annen effekt enn å ta bort risikoen for selvmord de dagene en er inne. Det fører sjelden til bedring ut over dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...