Gå til innhold

Brystreduksjon

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg lurer på å bestille legetime for å få en vurdering om å ta brystreduksjonsoperasjon. Hvilke "kriterier" må man fylle for å få dette dekket? Jeg har tunge, store (E-cup) bryst, født to barn, har nakkeskade etter bilulykke. Er 27 år. Ut i fra disse opplysningene, har det noen hensikt å prøve å få det dekket? Hvor lang tid etter avsluttet amming kan man ta en slik operasjon og hvor lang ventetid er det?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28720-brystreduksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Hovedkriteriet for å få slike operasjoner dekt innenfor det offentlige, er at man har plager fra rygg, skudlre eller nakke på grunn av tyngden. Ventetiden vil variere fra sykehus til sykehus. I min del av landet er det et par år nå. Det er fritt sykehusvalg og man kan be om å bli søkt til det sykehuset som har kortest ventetid, men det er ikke så lett å finne ut hvilket sykehus dette er.

Tid etter avsluttet amming kan jeg ikke svare sikkert på, men man blir vanligvis henvist til en undersøkelse hos kirurg før selve inngrepet, her vil du kunne få svar på dette. Men jeg regner med at ventetiden blir den største begrensingen uansett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28720-brystreduksjon/#findComment-116024
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...