Gå til innhold

..............


Gjest June

Anbefalte innlegg

Er det noen som har hatt fler en 1 sf? Jeg begynte som 14 åring med anoreksi. Spiste svært lite. Ikke noe mat glad.

Nå er det omvendt. Har lagt på meg gruelig mye. Er ikke overvektig. Kanskje litt over normalen. 3 kg kanskje.

Nå føler jeg trang for mat hele tiden! Selv om jeg trener minst 1-2 timer hver dag, så går je ikke ned. jeg trener ikke bare for å bli tynn, men for å bli god! Men jeg føle meg mislykka..hva tenker andre om meg siden je er så feit å trener mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!

Jeg har lest at når du har en spiseforstyrrelse kan du gå fra den ene til den andre..

hvis du har anoreksia kan du enten bli bulimiker for du får spisekick og så spyr du det opp igjen og bulimikere kan gå over til overspising for de ikke orker å kaste opp mer. Anorektikere kan også få overspising fordi de ikke klarer å sulte seg mer...

Jeg er helt sikker på at du ikke er feit!!!Det beste er kanskje om du slutter å tenke på hva andre tenker for det ikke bra...

jaja...håper ikke det jeg skrev nå brøt noen av reglene her inne...(???)

ønsker deg lykke til videre

mange klemmer og kozer

fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Kjære June

Det er desverre slik at mange beveger seg mellom en eller flere spiseforstyrrelser. Det er ofte et resultat av at få får eller tørr ta imot hjelp i tide. Du vet sikkert selv at ditt forhold til egen kropp og kroppsbilde ikke nødvendig normaliseres i takt med en normalisering av spismønster og vekt. Dette kan også være tilfelle når det gjelder ditt stoffskifte. Når en har vært gjennom en spiseforstyrrels tar det ofte tid å få et ok forhold til energi og næringsinntak. De tre kiloene du skriver om er ofte et resultat av en overgangsfase før alt normaliseres. Dersom du fremdeles har spørsmål knyttet til ditt inntak i forhold til forbruk vil jeg anbefale deg å kontakte en ernæringsfysiolog slik at dere sammen kan gå gjennom ditt forhold til mat, inntak og forbruk. kanskje er det noe der som bør korrigeres slik at du får balanse i ditt inntak i forhol til all treningen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...