Gå til innhold

tarmbakterier fra andre

Anbefalte innlegg

Jeg skrev et innlegg her tidligere om bekymringen for å få mine egne tarmbakterier opp i skjeden under sex eller på toalettbesøk. Dere gav det betryggende svaret at dette var vanlig og ufarlig. Men gjelder det bare mine egne tarmbakterier eller andre sine også. Ta et eks. Hvis du går på do hos noen du er på besøk hos eller på et offentlig toalett, så er det garantert at noen har vært på do før deg som har "bæsjet" for å si det sånn. På det første tørkepapiret du tar for å tørke deg,er det stor sjanse for at det finnes tarmbakterier fra den som var rett før deg. Er disse noe farlig å få opp i skjeden ? Gjelder det samme at det er normalt og ufarlig,eller er det bare hvis det er dine egne tarmbakterier? Hvor lenge overlever tarmbakterier p hud og klær osv.? Det er jo dessuten lett å få sin egen partner sine tarmbakterier inn i seg, er dette farlig ?

Og helt til slutt, dette eks. med offentlig toalett, tenk deg når du skal vaske deg etter dobesøket så påfører du deg andre sine tarmbakterier fra håndtaket på vasken rett før du vasker deg, er dette farlig å få i munnen hvis du f.eks skal spise rett etterpå men ikke har fått alt vekk ? Hvis det sitter bitte litt tarmbakterier igjen fra andre på dine hender selv etter vask! ??? Kan det skje noe verre enn at man får litt vondt i magen ? Please svar, for jeg er livredd for alt dette og går aldri på do hos noen lenger i frykt for dette... til å med ikke hos familien til kjæresten min tør jeg det ! Spesielt bekymret er jeg for dette med å få andres tarmbakterier opp i skjeden under sex eller dobesøk..., men please svar på alt... Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28747-tarmbakterier-fra-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Faren for å få i deg sykdomsfremkallende smitte i de situasjonene du her beskriver hos kjæresten din og kans familie er mikroskopiske. Tenk over at dette er aktiviteter som skjer hver dag for 2 millioner kvinner her i landet uten å gi sykdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...