Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

JEG tror ikke at det er skaDELIG EN GANG INNIMELLOM, SKJER DET VELDIG OFTE KANSKJE.

En skikkelig "rotbløyte"innimellom kan iallefall for meg bare gjøre godt:-)

JEG har heller aldri "gått så langt" at jeg har måttet bli pumpet, DA er det antagelig ikke så bra for deg eller noen av oss.

--Skål--Smiler :-)) Kremt!!

mvh.Tina.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28748-fyll/#findComment-116131
Del på andre sider

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Alkohol er et stoff som bedøver hjernen. Man kan dø av alkoholforgiftning ved at hjernen ikke holder i gang pusten lenger. Man kan kaste opp slik at luftveiene blir blokkert. I Norge dør det hvert år mange mennesker av akutt alkoholforgiftning.

I tillegg vil man ha sterkt nedsatte mentale funksjoner og motorisk koordinering i fasen før man blir bevisstløs. I denne fasen blir man lett utsatt for skader.

Hjerneceller kan bli så skadet at de dør i forbindelse med en slik episode. Gjentatt "grøftefyll" kan gi hjerneskader og man kan få skader på indre organ som bukspyttkjertel og lever.

"Grøftefyll" kan også være tegn på manglende kontroll over

drikkingen - alkoholavhengighet. dette er en tilstand som skader både deg selv og de som bryr seg om deg og kan gå ut over viktige sosiale funksjoner.

Svaret mitt er altså: GRØFTEFYLL ER SVÆRT SKADELIG!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28748-fyll/#findComment-116217
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...