Gå til innhold

Hva betyr "poke" på Facebook?


Gjest best wishes

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes

Jeg får stadig sånne meldinger om at noen har poket meg og om jeg vil poke tilbake.

Men greia er at jeg ikke forstår hva det er for noe?

Kan noen forklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest best wishes

Tror det er slik at hvis du "poker" tilbake, så kan den andre se profilen din i en uke og omvendt.

shit!

Men vennene mine kan vel se profilen min uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest best wishes

Det betyr vel egentlig å tappe noen på skulderen for å gjøre dem oppmerksom på at man er der?

Men hva er pointet med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva er pointet med det?

Poke er greit hvis de ikke er på vennelista di men lurer på om du er den personen de tror du er (i stedet for å legge deg til vennelista "blindt"). Om du poker tilbake får de se hele eller deler av profilen din i en uke, og da kan de få bekreftet/avkreftet mistanken sin, og evt. legge deg til vennelista. Du kan stille inn hvor mye av profilen din en poker kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest best wishes

Poke er greit hvis de ikke er på vennelista di men lurer på om du er den personen de tror du er (i stedet for å legge deg til vennelista "blindt"). Om du poker tilbake får de se hele eller deler av profilen din i en uke, og da kan de få bekreftet/avkreftet mistanken sin, og evt. legge deg til vennelista. Du kan stille inn hvor mye av profilen din en poker kan se.

Jeg har bare blitt poket av folk som er på vennelista mi og som ellers kan se profilen min så jeg har fortsatt store problemer med å se pointet med poke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare blitt poket av folk som er på vennelista mi og som ellers kan se profilen min så jeg har fortsatt store problemer med å se pointet med poke.

Ja, da er det litt bortkastet, kan du trygt si. Det er som å ringe til noen og så forvente at de skal starte og holde i gang samtalen, det. De kunne jo i stedet lagt igjen en hilsen på wallen din, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Jeg har bare blitt poket av folk som er på vennelista mi og som ellers kan se profilen min så jeg har fortsatt store problemer med å se pointet med poke.

Tja... Er du aldri sånn at du bare _må_ klikke på en knapp selv om du ikke er sikker på hva som skjer? Er det jeg tenker folk på vennelista mi har gjort når de poker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest best wishes

Tja... Er du aldri sånn at du bare _må_ klikke på en knapp selv om du ikke er sikker på hva som skjer? Er det jeg tenker folk på vennelista mi har gjort når de poker meg.

men hva når de har poket deg, og du poker tilbake, og de poker deg nok en gang???

Er jeg uhøflig om jeg ignorerer pokingen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

men hva når de har poket deg, og du poker tilbake, og de poker deg nok en gang???

Er jeg uhøflig om jeg ignorerer pokingen da?

Ikke vet jeg hva om er høflig, men jeg overser som oftest pokingen fra de som er på vennelista mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Annonse

Jeg har i hele mitt facebookliv kun fått 1 poke, Men det er som sagt for å se om du er den de tror du er. Feks når flere har samme navn. Selv har jeg ett navn som kun 4 i norge har, så jeg blir ikke poket så ofte. Heter du Jan Johansen, er nok sjangsen større.

Anonymkode: b7261...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...