aria Skrevet 3. juni 2001 Del Skrevet 3. juni 2001 Jeg vet ikke helt om dette innlegget kommer på rett plass men prøver alikevel.Er gravid for første gang med ul-termin 6. juni.Ei stund før 17.mai ble jeg skikkelig forkjøla m hoste og høy feber som til slutt ga seg utslag i nyrebekkenbetennelse. Samtidig da jeg snudde på meg i sofaen fikk jeg innmari vondt i rib-bena på v.side.Dette gav seg ikke,nevnte det til legen da jeg var til svangerskaps-kontr. og han mente det var en skikkelig strekk jeg hadde fått men jeg er fortsatt i tvil om det! Og nå i går morges da jeg skulle stå opp snudde/vred meg så vidt da jeg satt på sengekanten for å si noe til hunden og da smallt det så jeg hørte det i ribbena på v.side!Jeg klarte ikke å røre meg og heller ikke rope på gubben som var på badet like ved soverommet fordi det var så innmari vondt.Dette vedvarte og jeg klarte ikke å dra ut å handle alene,og det gjorde veldig vondt da vi kjørte humper og svinger...... Det har enda ikke gitt seg i dag 3/6 så jeg tør nesten ikke å hoste/kremte/nyse og snu meg fort for da river det i skikkelig og det blir veldig vondt.Lurer veldig på hva dette kan være,vært litt kjekt å vite før fødselen for ett hva jeg gjør så er det vondt. Håper på svar snarest! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28772-vondt-i-ribbena/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 4. juni 2001 Del Skrevet 4. juni 2001 Det være du har fått brist i et ribbein, men det kan være strekk i musklene mellom ribbeina. Uansett er det ikke så mye å gjøre med det, forskjellen er vesentlig i varigheten. En ribbeinsbrist blir verre og verre i 1-2 uker, så snur det og kan ta opptil 6-7 uker før det er helt bra. Med en muskelbrist går det raskere. Det var ikke særlig kjekt at du skulle få dette i tillegg akkurat nå når du skal føde, men ungen kommer helt sikkert ut likevel. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28772-vondt-i-ribbena/#findComment-116211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.