Gå til innhold

parasitter?

Anbefalte innlegg

Gjest jente-72

Har hatt svie og plager i underlivet i et år uten at årsaken er funnet.HAr nå også fått problemer med endetarmen i form av en del diare og voldsom kløe.Legen sier at jeg muligens er smittet av parasitter.Kan du fortelle meg litt om hva dette er?Og kan det være sammenheng med undelivsplagene?Kan man få parasitter der også?Hvordan er i såfall behandlingen?

Har også en blemme i munnen som har vært der i 4 måneder. Vet du hva det kan være?Legen sier at blemmer i munnen oftest går over av seg selv...(Har tatt hivtest som var negativ)

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28796-parasitter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Hei,

For det første så tror jeg ikke at det du har i munnen er forårsaket av samme infeksjon som i underlivet. Jeg er også enig med din lege om at slike plager i munnen går som regel over av seg selv. Det er vanskelig å stille fjerndiagnose uten å ha hørt nærmere om hva slags plager du har og undersøkt deg nærmere. Når din lege nevner parasitter er min første tanke er Trichiomonas, som er relativt hyppig årsak til underlinvsplager. En anne hyppig smittestoff er Candida, som er en sopp, og som ofte forårsaker kløe og hvitlig utflod. Det beste ville være å få tatt en underlivsprøve og sende den til et mikrobiologisk laboratorium som kan finne ut hvilket smittestoff du har, og hva slags behandling som kan brukes.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28796-parasitter/#findComment-116306
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...