Gå til innhold

abortpillen.. trenger råd! jeg er bare 17..

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 år gammel og kan være gravid.. Dette passer overhodet ikke inn i livet mitt nå, da jeg går på skole og allting.. Kjæresten min og jeg bruker såklart prevensjon, men det kan jo gå galt fordet lissom! Skulle hatt menstrasjon for nesten to uker siden, og den har ikke kommet. Har tatt en graviditetstest, den viste negativt, men jeg skal ta en til om et par dager for å bare være sikker.

Hvis det er sånn at jeg ER gravid, har jeg bestemt meg for å ta abort, for jeg er ikke moden nok til å få et barn nå. Jeg vil helst holde dette hemmelig...orker ikke så mye mas og innblanding fra andre...de eneste som trenger å vite noe er jo kjæresten min og meg... Jeg har lest litt om abortpillen, hva er dette for noe? Hvor mye koster det? Er det vanskelig å få? Og trenger noen å vite om det, bortsett fra legen og evt sykehuset?

Hadde blitt veldig gla for seriøse og beroligende svar ja...

Klem!

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Abortpillen blir bare brukt ved noen sykehus som alternativ til utskraping. Man bruker den ikke på egen hånd. Enten man gjør det med abortpillen eller med utskraping, så trenger man de fleste stedene nå ikke være innlagt for å få utført abort. Man ligger bare på sykehuset noen timer. Det er bare legen din og sykehuset som trenger vite om aborten.

Abort er en vanskleig beslutning, og gjeg er ikke sikker på om det er lurt av deg å gå alene med dette uten å diskutere det med dine nærmeste.

Men, det er jo slett ikke sikkert at du er gravid. Testen er jo ikke positiv, og det bruker den å være når man har gått nesten to uker over tiden. Lykke til :-)

Hei, jeg er også en jente med samme problem som deg, bare det at jeg ikke har tatt noe gradivitedstest,men jeg er temmelig sikker på at jeg er gravid. Jeg er temmelig sikker på at jeg kommer til å ta abort, men hvis du i mellomtiden har tatt abort kan ikke du kontakte meg og fortelle om hvordan det var og hva som skjedde? Kontakt meg gjerne på [email protected]

Håper det ordner seg for deg

Klem fra meg

Hei, jeg er også en jente med samme problem som deg, bare det at jeg ikke har tatt noe gradivitedstest,men jeg er temmelig sikker på at jeg er gravid. Jeg er temmelig sikker på at jeg kommer til å ta abort, men hvis du i mellomtiden har tatt abort kan ikke du kontakte meg og fortelle om hvordan det var og hva som skjedde? Kontakt meg gjerne her på doktoronline

Håper det ordner seg for deg

Klem fra meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...