Gå til innhold

Sier psykiateren det til meg hvis...


ting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her får du vente og høre hva NHD sier, men min første tanke er at det burde han vel!?

Men hvis du _selv_ tror du er psykopat, så er det faktisk liten fare for at du er det. Ingen psykopater vil tro sånt om seg selv, og langt i fra innrømme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Her får du vente og høre hva NHD sier, men min første tanke er at det burde han vel!?

Men hvis du _selv_ tror du er psykopat, så er det faktisk liten fare for at du er det. Ingen psykopater vil tro sånt om seg selv, og langt i fra innrømme det.

Ja, spesielt dersom du spør.

Siste del av Hopes innlegg er en vanlig misforståelse. Det at en mistenker seg selv for å være psykopat, er ingen garanti for ikke å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spesielt dersom du spør.

Siste del av Hopes innlegg er en vanlig misforståelse. Det at en mistenker seg selv for å være psykopat, er ingen garanti for ikke å være det.

Når jeg spurte om diagnosen min, så sa han hyperkinetisk adferdslidelse.

Men når jeg spurte igjen sa han hyperkinetisk forstyrelse.

Forskjellen er etter som jeg har forstått f90.0

og

f90.1, og er ikke det samtidig tilstedeværelse av adfersforstyrelse.

På en attest til skolen skrev han at jeg hadde en hyperkinetisk lidelse, og ikke hyperkinetisk forstyrelse.

Jeg tror ikke selv at jeg er antisosial, men hvis legen min ved psyk pol. tror det, er jeg redd kvaliteten bå behandlingen min blir laber, for ikke å si feiltilpasset.

Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spesielt dersom du spør.

Siste del av Hopes innlegg er en vanlig misforståelse. Det at en mistenker seg selv for å være psykopat, er ingen garanti for ikke å være det.

Godt du belærer meg! ;-)

Trodde faktisk ikke psykopater kunne se selv at de hadde et problem, jeg...(?)

Er vokst opp med en stefar som var psykopat - og han innrømte ingen verdens ting, og så heller ikke at han var syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du belærer meg! ;-)

Trodde faktisk ikke psykopater kunne se selv at de hadde et problem, jeg...(?)

Er vokst opp med en stefar som var psykopat - og han innrømte ingen verdens ting, og så heller ikke at han var syk.

Det du beskriver er det vanligste.

Derfra kan en imidlertid ikke lage den regel at dersom en har innsikt i sin psykopati, er en ikke psykopat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...