Gå til innhold

Tips til fjerning av stearin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått rød stearin på en duk som er grønn. Hvordan får jeg bort stearinflekken uten at duken blir misfarget? Noen som har et lurt tips til meg? Da blir jeg veldig glad :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Putt hele greia i fryseren og pirk det av etterpå.

Skrevet
  mariaflyfly skrev (På 17.10.2007 den 17.31):

Putt hele greia i fryseren og pirk det av etterpå.

Og om det blir noe igjen etter det, så legg trekkpapir eller kjøkkenpapir på flekken og stryk.

Gjest Vekten87
Skrevet

legg det i frysen i noen dager... skal hjelpe. selv fikk jeg det ikke helt bra når jeg gjorde det.. så vask den etter på noen ganger...

Skrevet

Om det er en bomullsduk, kan du koke den i vaskemaskina, 95 grader. Ikke kok kunstige fibre, da får du krøll som aldri går bort. Kanhende fargen blir litt blassetterpå, men du trenger ikke bruke sterkt vaskemiddel, her er det varmen i vaskevannet som teller.

Jeg har gjort dette selv.

Annonse

Skrevet
  mbf skrev (På 18.10.2007 den 5.30):

Om det er en bomullsduk, kan du koke den i vaskemaskina, 95 grader. Ikke kok kunstige fibre, da får du krøll som aldri går bort. Kanhende fargen blir litt blassetterpå, men du trenger ikke bruke sterkt vaskemiddel, her er det varmen i vaskevannet som teller.

..........skrap bort harde stearinklumper først, de må ikke komme i vaskemaskinen.........

Skrevet
  mbf skrev (På 18.10.2007 den 5.30):

Det står på lappen at det er en bomull/lin-duk... Nå har jeg putta den i fryseren...så får vi se hvordan det går... Takk for svar!

Skrevet
  buzzy skrev (På 18.10.2007 den 17.26):

Det står på lappen at det er en bomull/lin-duk... Nå har jeg putta den i fryseren...så får vi se hvordan det går... Takk for svar!

Da kan du trygt koke den etter å ha fjernet stearinen.Ellers vil du få litt mørke flekker der stearinen har vært.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...