Fru2020 Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Samboeren og jeg skal på vår første kjærestetur. En ekte sydentur på hotell for voksne. Vi skal ha swimout room med solsenger og muligens stoler. Det er i begynnelsen av juni så det er forhåpentligvis ikke så varmt. Det er lenge siden jeg var på en chartertur. Hva anbefaler dere å ta med? Jeg kom akkurat på kortstokk. Har du et annet godt tips? 0 Siter
emilie321 Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Fru2020 skrev (18 minutter siden): Samboeren og jeg skal på vår første kjærestetur. En ekte sydentur på hotell for voksne. Vi skal ha swimout room med solsenger og muligens stoler. Det er i begynnelsen av juni så det er forhåpentligvis ikke så varmt. Det er lenge siden jeg var på en chartertur. Hva anbefaler dere å ta med? Jeg kom akkurat på kortstokk. Har du et annet godt tips? Så hyggelig. Noe som er et must for meg, er diaré stoppende tabletter (husker ikke hva de heter akkurat nå). Det kan være lett å få litt gæern mage når en er på reise slik. Åh.. ja, de har apoteket der også, men lover deg at det er kjekt å slippe og gå på apoteket hvis en eller begge skulle bli dårlig. 0 Siter
Adeie Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Spørs jo på en del ting det. Hvor mange stjerner har hotellet, er det hotellrom eller leilighet, reiser man alene eller sammen med noen, skal man spise ute hver kveld? Har forskjellig pakkeliste. Nå reiser jeg alene til ett 2 stjerners leilighetshotell på Kypros, aldri vært akkurat der, men regner med det er som Hellas. Da har jeg alltid med zalo, oppvaskskrubb og kjøkkenhåndkle, da jeg må ta egen oppvask. Har også da med flere håndklær, da de ikke skiftes så ofte. Har gått til innkjøp av håndklær som veier lite. Har alltid med egen sjampo, balsam, kroppsåpe, fuktighetskrem og solkrem. Neglsaks og qtips er lurt å ha med. Kortstokk ligger alltid klar i sekken min. Også er flyseter så innmari harde, at jeg har kjøpt meg en memoryfoam pute så flyturen blir behagelig. Har også med vinglass. Liker å kose meg med vin fra skikkelig glass. Og det får man ikke alltid. Litt sysaker er greit å ta med. Har man ikke med så trenger man en nål. Reiser jeg sammen med noen så blir det kjoler nok til hver middag. Reiser jeg alene holder det med 4 kveldskjoler og 4 strandkjoler. Tar alltid med dobbelt så mange truser som dager jeg skal være borte. Ha alltid med bikini og ett skift i håndbagasjen, så man er sikret ett bad hvis baggasje blir forsinket. 1 Siter
morsan Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai (endret) På ferie i sydlige strøk tar jeg med meg et tynt, vevd badehåndkle. De tørker fort, og er kjekt å ha på strender og steder der det ikke er badehåndkle inkludert/tilgjengelig. Lesestoff, powerbank er også lurt å ha med. Endret 10. mai av morsan 1 Siter
Babette Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Det eneste tipset jeg har, er å tenke flerbruk når man pakker klær. En nøytral topp kan brukes med et pent og luftig skjørt til middag/kveldsbruk når den er helt ren, senere for eksempel på utflukt, museumsbesøk eller butikkrunder, for så å avslutte sin tjeneste en dag vi sitter svette og slibrige av solkrem og koper på fortauskafé (mellom strand og dusj), mens vi studerer folkelivet og nyter en kald pilsner. Deretter havner den i skittentøyposen. Det samme med kjoler, som kan brukes på stranden etter tidligere kveldsbruk. Jeg husker at flisa, en av DOLs mest legendariske personligheter gjennom tidene, fortalte at hun alltid reiste med kun håndbagasje. Da slipper man å risikere at bagasjen kommer bort, og man kan komme seg raskere til hotellet hvis man ikke sitter på med charterbuss. Men dette fordrer selvsagt at man pakker svært minimalt og smart. Og at man vasker noe tøy i løpet av ferien, vil jeg tro. 3 Siter
Løpeguri Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Siden dere har Swimout så vil jeg tro det meste er inkludert på rommet. Jeg liker å ha med solkrem hjemmefra selv om man får kjøpt det der. Så tar jeg alltid med egen dusjsåpe og shampo fordi de som er der som regel både lukter rart og gjør hud og hår tørt. Noen ganger har jeg hatt med telys, men i år tok jeg med små lykter som går på solcelle/batteri. Koselig å ha på terrassen om kveldene. Myggjager kan være greit å ha, men det kommer jo litt an på hvor du skal selvfølgelig. 1 Siter
Ekstra Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Jeg er kommet i den alder der komfortable sko er viktig, og helst som ser ok ut samtidig. Liker å dra på utflukter, og da er gode sandaler et must. Jeg liker å lese på Kindle, det er spesielt praktisk på ferie, har gjerne kjøpt og lastet noen nye e-bøker i forkant. Noen praktiske og helst pene kjoler som kan passe både dag og kveld. Nok truser, deilig å ta ren både på morgenen og etter dusjen etter strand, evt kan man vaske litt underveis. Ellers må en jo huske ladere og gjerne powerbank. Solkrem med ulike faktorer, same leppepomade med høy faktor. Solhatt! Var det jeg kom på i farten - god tur! 1 Siter
Dorthe Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Kredittkort. Det er lavere gebyr på kredittkort enn på debetkort. Jeg leser at gebyrene på uttak har økt i Spania så sjekk ut hvor det er billigst hvis du har tenkt å ta ut større summer. 1 Siter
emilie321 Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Dorthe skrev (2 timer siden): Kredittkort. Det er lavere gebyr på kredittkort enn på debetkort. Jeg leser at gebyrene på uttak har økt i Spania så sjekk ut hvor det er billigst hvis du har tenkt å ta ut større summer. Uansett så er det kjekt med mer enn ett kort, sånn i tilfelle noe skjer. Har vært med på at minibanken slukte kortet til en i turfølget. 1 Siter
Adeie Skrevet søndag kl 05:49 Skrevet søndag kl 05:49 Dorthe skrev (12 timer siden): Kredittkort. Det er lavere gebyr på kredittkort enn på debetkort. Jeg leser at gebyrene på uttak har økt i Spania så sjekk ut hvor det er billigst hvis du har tenkt å ta ut større summer. Alltid ta ut i en banktilknyttet minibank. Ikke de løse ATMene. Ikke noe mindre gebyrer på mitt kredittkort. Så er nok veldig forskjellig. Men stor forskjell på minibankene. 1 Siter
morsan Skrevet onsdag kl 07:55 Skrevet onsdag kl 07:55 Og - en ting jeg typisk glemmer, men som jeg skulle ønske jeg hadde med: En liten boks suketter. Jeg liker å søte den varme melken med kaffe oppi, og ikke alle steder tilbyr kunstig søtningsmiddel. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.