Gå til innhold

PRUST!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallooooooooooooooooooo!

Ja, jeg ventet en stund.... Lurte på om vi hadde misforstått møtestedet eller tidspunktet. Surret rundt der en stund, og kom tilbake kvart på seks, i tilfelle du var der da....

Hadde argusøyne på alle med rød jakke eller store mager! Kvart på seks stod det faktisk en person i rød jakke der, med stor mage, men da jeg kom nærmere, så jeg at det var en mann :-D

Kjedelig at du ble syk....men det er det jo ikke noe å gjøre med.... Lurte litt på om fødselen var startet siden du ikke kom - jeg hadde dessverre ikke mulighet til å se på internett i dag - var opptatt helt til halv fem.

Jeg tok bussen ut til Flesland litt over seks - flyet mitt skulle gå åtte, men så var det en time forsinket. Kjedelig å vente - men utrolig deilig å komme hjem til mann og tre barn :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288594-prust/#findComment-2316342
Del på andre sider

Gjest Vekten87

Hallooooooooooooooooooo!

Ja, jeg ventet en stund.... Lurte på om vi hadde misforstått møtestedet eller tidspunktet. Surret rundt der en stund, og kom tilbake kvart på seks, i tilfelle du var der da....

Hadde argusøyne på alle med rød jakke eller store mager! Kvart på seks stod det faktisk en person i rød jakke der, med stor mage, men da jeg kom nærmere, så jeg at det var en mann :-D

Kjedelig at du ble syk....men det er det jo ikke noe å gjøre med.... Lurte litt på om fødselen var startet siden du ikke kom - jeg hadde dessverre ikke mulighet til å se på internett i dag - var opptatt helt til halv fem.

Jeg tok bussen ut til Flesland litt over seks - flyet mitt skulle gå åtte, men så var det en time forsinket. Kjedelig å vente - men utrolig deilig å komme hjem til mann og tre barn :-)

ååå har så dårlig samvittighet :(

hehe arti med han mannen :P

men som plaster på såret så kan jeg fortelle deg at jeg kommer fra kk nå :) 3 cm åpning.. :):) hun ga meg tre dager :) les på gravid-formum, skriver hele hist der, den er litt lang :)

ja sikkert godt å komme hjem igjen :) borte bra men hjemme best, eller hva :)

beklager hvertfall at jeg ikke kom!!!! håper du tilgir meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288594-prust/#findComment-2316410
Del på andre sider

ååå har så dårlig samvittighet :(

hehe arti med han mannen :P

men som plaster på såret så kan jeg fortelle deg at jeg kommer fra kk nå :) 3 cm åpning.. :):) hun ga meg tre dager :) les på gravid-formum, skriver hele hist der, den er litt lang :)

ja sikkert godt å komme hjem igjen :) borte bra men hjemme best, eller hva :)

beklager hvertfall at jeg ikke kom!!!! håper du tilgir meg :)

Du er tilgitt! Selvfølgelig!

Så moro at du snart skal føde! Ønsker deg lykke til.

Hadde faktisk kjøp en liten ting til den lille prinsessa di - men hvordan skal jeg få gitt deg den da? Sende den til KK og skrive: "Til Vekten87" :-)

Fantastisk å komme hjem. Har kost meg masse med ungene nå i formiddag (skolefri i dag), og nå skal vi avgårde og kjøpe sko til dem :-)

Regner med at jeg ikke kommer til å være så mye her på DOL i helga (får masse besøk + feire min mors 70 års dag), så du må ha masse lykke til med fødselen!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288594-prust/#findComment-2316550
Del på andre sider

Gjest Vekten87

Du er tilgitt! Selvfølgelig!

Så moro at du snart skal føde! Ønsker deg lykke til.

Hadde faktisk kjøp en liten ting til den lille prinsessa di - men hvordan skal jeg få gitt deg den da? Sende den til KK og skrive: "Til Vekten87" :-)

Fantastisk å komme hjem. Har kost meg masse med ungene nå i formiddag (skolefri i dag), og nå skal vi avgårde og kjøpe sko til dem :-)

Regner med at jeg ikke kommer til å være så mye her på DOL i helga (får masse besøk + feire min mors 70 års dag), så du må ha masse lykke til med fødselen!!!!!!

ååå nå fikk jeg enda dårligere samvittighet :( huff... masse unskyld for at jeg ikke kom!!!

jeg sitter her med mensen smerter og venter og venter og ....venter....

hvor lang tid brukte du fra tre cm til det virkelig var i gang? har ikke merket noe rier, bare en enorm smerte i går, som sikkert var noe rie greier.. dritt å ikke ha oeil :( men finne snart ut av alt :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288594-prust/#findComment-2316560
Del på andre sider

ååå nå fikk jeg enda dårligere samvittighet :( huff... masse unskyld for at jeg ikke kom!!!

jeg sitter her med mensen smerter og venter og venter og ....venter....

hvor lang tid brukte du fra tre cm til det virkelig var i gang? har ikke merket noe rier, bare en enorm smerte i går, som sikkert var noe rie greier.. dritt å ikke ha oeil :( men finne snart ut av alt :)

Ikke ha dårlig samvittighet kjære deg!!!!

Måtte bare innom her og myse litt, selv om jeg ikke har tid....

Mine fødsler er ikke særlig egnet for eksempler - bare en av dem kom i gang av seg selv, og den endte i akutt keisersnitt :-(

Den gangen dro vi på sykehuset da riene var med ca 5-6 min mellom (på dag 14 etter termin), tror vi ankom sykehuset 2230. Da hadde jeg bare en cm eller to åpning. Frem mot klokka 3 gikk det fint, men så kom hun ikke videre (tror jeg hadde maks 8 cm åpning), fordi hun ikke hadde rotert helt rundt + at hun var stor. Så 0325 kom hun ut i full fart, med meg i narkose.

Håper du får en fin fødselsopplevelse! Jeg har flotte minner fra alle tre fødslene:

Den første: Spennende og kjenne hvordan kroppen jobbet og arbeidet, og jeg måtte følge den og var veldig i "nuet" + at opplevelsen av akkurat det da han kom ut, var fantastisk.

Den andre: Denne fødselen kom i gang av seg selv, og det var veldig spennende å ringe føden, reise dit, og kjenne at alt var i gang!

Den tredje: Planlagt keisersnitt - jeg tok taxi selv til sykehuset om morgenen, var våken hele tiden, fikk se henne med en gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288594-prust/#findComment-2317182
Del på andre sider

Annonse

Mine fødsler er ikke særlig egnet for eksempler - bare en av dem kom i gang av seg selv, og den endte i akutt keisersnitt :-(

Den gangen dro vi på sykehuset da riene var med ca 5-6 min mellom (på dag 14 etter termin), tror vi ankom sykehuset 2230. Da hadde jeg bare en cm eller to åpning. Frem mot klokka 3 gikk det fint, men så kom hun ikke videre (tror jeg hadde maks 8 cm åpning), fordi hun ikke hadde rotert helt rundt + at hun var stor. Så 0325 kom hun ut i full fart, med meg i narkose.

Håper du får en fin fødselsopplevelse! Jeg har flotte minner fra alle tre fødslene:

Den første: Spennende og kjenne hvordan kroppen jobbet og arbeidet, og jeg måtte følge den og var veldig i "nuet" + at opplevelsen av akkurat det da han kom ut, var fantastisk.

Den andre: Denne fødselen kom i gang av seg selv, og det var veldig spennende å ringe føden, reise dit, og kjenne at alt var i gang!

Den tredje: Planlagt keisersnitt - jeg tok taxi selv til sykehuset om morgenen, var våken hele tiden, fikk se henne med en gang.

''Den tredje: Planlagt keisersnitt - jeg tok taxi selv til sykehuset om morgenen, var våken hele tiden, fikk se henne med en gang.''

Jeg hadde litt samme opplevelsen med andremann, det var kjempefint. :) KS var planlagt, jeg fikk epidural og var våken hele tida. Det var ikke før jeg fikk "være med" på dette at jeg følte meg snytt for den første fødselen da jeg hadde KS i narkose. ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288594-prust/#findComment-2317185
Del på andre sider

''Den tredje: Planlagt keisersnitt - jeg tok taxi selv til sykehuset om morgenen, var våken hele tiden, fikk se henne med en gang.''

Jeg hadde litt samme opplevelsen med andremann, det var kjempefint. :) KS var planlagt, jeg fikk epidural og var våken hele tida. Det var ikke før jeg fikk "være med" på dette at jeg følte meg snytt for den første fødselen da jeg hadde KS i narkose. ;)

Jeg "sørget" faktisk lenge over å ha mistet opplevelsen av den andre fødselen. Hadde så fin opplevelse de første timene, da alt gikk fremover og det hadde startet av seg selv. Tror kanskje aldri jeg kom helt over det....

Planlagt keisersnitt var en flott opplevelse som jeg gjerne skulle ha opplevd igjen (*host, host*)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288594-prust/#findComment-2317193
Del på andre sider

Jeg "sørget" faktisk lenge over å ha mistet opplevelsen av den andre fødselen. Hadde så fin opplevelse de første timene, da alt gikk fremover og det hadde startet av seg selv. Tror kanskje aldri jeg kom helt over det....

Planlagt keisersnitt var en flott opplevelse som jeg gjerne skulle ha opplevd igjen (*host, host*)

Men du var våken under keisersnittet, var du ikke? :)

Tenk på alle dugnadene du må følge opp med 4 unger, så stopper eggstokkraslinga fort opp, kjære prust. ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288594-prust/#findComment-2317198
Del på andre sider

Men du var våken under keisersnittet, var du ikke? :)

Tenk på alle dugnadene du må følge opp med 4 unger, så stopper eggstokkraslinga fort opp, kjære prust. ;)

Nei, under andre fødselen, ble jeg lagt i narkose. Da skjedde tingene raskt! Legen kom inn og undersøkte meg, og beordret keiserenitt, jeg protesterte, men det nyttet ikke.....

De løp med meg gjennom gangene, full fart inn på operasjonssalen. Ett minutt fra jeg kom inn dit, til jeg var borte, og kun tre minutter fra jeg kom inn dit til hun var ute.

Så jeg var helt borte - MEN jeg hadde hørt at de sa det var jente. Så det første jeg spurte om da jeg våknet, var at jeg hadde hørt de sa at det ble jente. Sykepleieren mente at det kunne jeg ikke ha hørt, men jeg har snakket med en anestesisykepleier seinere, og hun bekreftet at noen pasienter kan HØRE under narkose.

Denne helga har vi besøk av en familie med en toåring og en nyfødt - så nå skal jeg nyyyyyyyte denne babyen. Hun er helt fantastisk skjønn! Men det blir vel til at vi holder oss til å kose med andres babyer.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288594-prust/#findComment-2317203
Del på andre sider

Jeg føler meg skikkelig snytt som har fått alle under full narkose. Kan ikke skjønne at de ikke lot meg føde vanlig andre gangen for hun hadde jeg klart å få ut, det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288594-prust/#findComment-2317207
Del på andre sider

Gjest Vekten87

synes det er greit å høre at ikke alle fødsler er en dans på roser der alt går etter "malen"

.. blir bare introdusert for den vanlige fødemåten, der vannet kanskje går. ta tiden mellom riene osv.. men det er ikke altid det går som det skal.. selv har jeg bare blitt fortalt det som står i "fødeboken".. men mye kan jo skje, og det vet jeg ikke noe om, for det er ikke noen som tør snakke om det, alt skal liksom gå så bra.. noe man aldri vet. selfølgelig vil jeg ha en fin fødsel der alt går som det skal og vi klarer oss uten "hjelp" men det vet man aldri...

her er hvertfall ingen unge kommet... men slimproppen derimot, den er på vei.. kommer masse slim. pittelitt brun, men uten tvil. det er slim. ikke blod..

nå skal jeg gå litt tur med mamma og en venninnde :) så blir det grøt med masse kanel :o)

så får vi se da, om hun bestemmer seg for å komme ut til oss :)

ha en super helg, prust og alle andre dolère :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288594-prust/#findComment-2317347
Del på andre sider

synes det er greit å høre at ikke alle fødsler er en dans på roser der alt går etter "malen"

.. blir bare introdusert for den vanlige fødemåten, der vannet kanskje går. ta tiden mellom riene osv.. men det er ikke altid det går som det skal.. selv har jeg bare blitt fortalt det som står i "fødeboken".. men mye kan jo skje, og det vet jeg ikke noe om, for det er ikke noen som tør snakke om det, alt skal liksom gå så bra.. noe man aldri vet. selfølgelig vil jeg ha en fin fødsel der alt går som det skal og vi klarer oss uten "hjelp" men det vet man aldri...

her er hvertfall ingen unge kommet... men slimproppen derimot, den er på vei.. kommer masse slim. pittelitt brun, men uten tvil. det er slim. ikke blod..

nå skal jeg gå litt tur med mamma og en venninnde :) så blir det grøt med masse kanel :o)

så får vi se da, om hun bestemmer seg for å komme ut til oss :)

ha en super helg, prust og alle andre dolère :o)

Akkurat det tenkte jeg også endel på. Hadde ikke hørt mye om det å gå over tiden, hvor mange som gjorde det, og hva det innebærer. For min del var de nøye med å sjekke hjertelyd og også UL på dag 14 begge gangene jeg gikk over for å se på fostervann og blodgjennomstrømning.

Nå er det like før festen - jeg er innom kontoret og kopierer sanger (alltid seint ute) - og så blir det fest for jubilanten halv seks!

Snakkes i morgen en gang :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288594-prust/#findComment-2317468
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...