Gå til innhold

Dr. Moen: Mensen etter fødsel


Piamor

Anbefalte innlegg

Hei!

For 7 mnd siden fødte jeg en nydelig sønn, og fikk mensen tilbake etter ca. 5 mnd. Men da var blødningene betraktlig større enn før jeg ble gravid. Det vil si - det tar nå omtrent 3 timer å blø ut et nattbind, og dette synes jeg er nokså slitsomt. Slik er det i ca. 3 dager før det gradvis avtar.Jeg bruker nå minipillen exlutona.

Har dette noe med minipillen å gjøre? Vil det stabilisere seg etter hvert eller "blir" jeg sånn? Er det noe jeg kan gjøre for å minske blødningen?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Første menstruasjon etter en fødsel er ofte rikelig, se det litt an. Du kan bruke cyklokapron (på resept) for å redusere blødningen, hormonspiral og p-pille vil også redusere.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...