Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei doktoronline

Jeg ble akutt operert for betennelse i blindtarmen som ble fjernet samt betennelse i egglederen. Denne var en betennelsesbyll så noe av egglederen ble fjernet.

Da jeg våknet opp av narkosen var innsiden av høyre lår følelsesløst samt at jeg kunne ikke gå på benet - det sviktet under meg. Har trent meg opp slik at nå går jeg på benet, og nesten ikke følelsløst,men jeg har fortsatt sterke smerter under hele høyre fot samt kneet,hoftene og i ryggen.Jeg bruker krykke på grunn av smertene. Har vært i nevrografi, og der ble det konstatert at det ikke var noen nerver som var skadet, slik som legene ved sykehuset trodde. Legen mente at jeg hadde ligget så lenge på operasjonsbordet at nerver,sener og muskler var i klemme og forstrekt. Legen foreskrev fysioterapi, og håpet at jeg skulle bli helt bra.

Jeg har selvfølgelig aldri hørt om et slikt tilfelle, og ønsker ditt syn. Er dette noe forholdsvis vanlig som kan skjer ved operasjon? Hva har vært behandlingen for et slikt tilfelle? Har du noe litteratur å henvise til?

Det er et halvt år siden jeg ble operert

Jeg har full tillit til legen jeg ble sendt til,men fikk ikke spurt om disse tingene. Kom veldig overraskende på meg

Hilsen fra perisa

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28901-skade-etter-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Dette er noe som kan skje i alle situasjoner der man er bevisstløs og sover så tungt at man ikke registrerer klemskader, for eksempel under en narkose. Det er imidlertid heldigvis ikke vanlig at dette skjer. Dersom det har skjedd en delvis skade av nerven slik at enkelte av fibrene er døde, så vil disse fibrene kunne vokse ut igjen, men det skjer svært langsomt. Etter at de er vokst ut, må så musklene som de forsyner, trenes opp igjen. Det er derfor godt håp om videre bedring for deg. behandlingen med fysioterapi og egentrening høres god ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28901-skade-etter-operasjon/#findComment-116563
Del på andre sider

Dette er noe som kan skje i alle situasjoner der man er bevisstløs og sover så tungt at man ikke registrerer klemskader, for eksempel under en narkose. Det er imidlertid heldigvis ikke vanlig at dette skjer. Dersom det har skjedd en delvis skade av nerven slik at enkelte av fibrene er døde, så vil disse fibrene kunne vokse ut igjen, men det skjer svært langsomt. Etter at de er vokst ut, må så musklene som de forsyner, trenes opp igjen. Det er derfor godt håp om videre bedring for deg. behandlingen med fysioterapi og egentrening høres god ut.

Hei Ottar G.

Takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28901-skade-etter-operasjon/#findComment-117387
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...