Gå til innhold

Trøtt, trøtt, trøtt..... *gjeeeeeespe*

Anbefalte innlegg

Hver sommer er det det samme, jeg er utslitt og trøtt hele dagen uansett om jeg tar medisin eller ei. Blomstene blomstrer, biene summer, sola skinner - og jeg gjesper *urk* uavhengig av hvor mye jeg har sovet om natten (OG dagen)

Spørsmålet er: Har det kommet noe ny allergimedisin på markedet som ikke har så store bivirkninger mht trøtthet?

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Zirine

Både allergien i seg selv og allergimedisinene kan gjøre deg trøtt. Nå sier du ikke hvilke medisiner du bruker - er det antihistaminer (allergitabletter) er det nok sjanse for at de fgjør deg trøtt, men de nyere (Clarityn, Telfast, Kestine) skulle ikke gjøre deg så trøtt som de gamle.

Kanskje du skulle bruke noen helt andre medisiner - hva med nesespray/øyedråper??? Noen kan også klare seg mesteparten av pollensesongen på en eller to kortisonsprøyter - kanskje det kunne være noe for deg. Det er jo lite tilfredstillende å sove seg gjennom sommeren.. Snakk med legen din om andre måter å behandle allergien din på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...