Gå til innhold

keisersnitt??


Gjest mindy

Anbefalte innlegg

jeg lurer på hva som egentlig må til for å få keisersnitt.

jeg fikk en gutt for 18 mnd siden,og da hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme til 5.mnd var overstått da hadde jeg gått ned fra 59 til 53,5 kg.etter det var jeg småkvalm resten av svangerskapet pluss at jeg hadde vond bekkenløsning,der jeg tilbringte mestparten av dagen i liggende stilling,og med dobesøk annenhver time natten igjennom de 3 siste mnd.

Da jeg hadde gått 14 dager over tiden startet fødselen,med rier hvert 7.minutt.så gikk jeg med rier varierende fra hvert 5.-20. minutt resten av fødselen som i alt tok 53 timer. På toppen av det hele vridde bekkenet seg når det var 10-11 timer igjen av fødselen,og jeg hadde hysteriske smerter.jeg gjennomførte fødselen med lystgass,phetidin og epidural,men det tok bare bort litt av smertene mellom riene.riene var fremdeles like ille for halebeinet.

nå har jeg ennå store bekkenproblemer ,men har tenkt på å gjennomføre et svangerskap til om et par år når bekkenet er blitt bedre.

så det jeg lurer på er hvis svangerskapet neste gang er like tungt, og jeg er like sliten på slutten som jeg var

da,og siden sjansen for at bekkenet vrir seg på nytt er veldig stor i mitt tilfelle,tror du at jeg har mulighet til å få keisersnitt.

eller gis keisersnitt bare i de tilfeller det er til barnets beste?

jeg vet at uten keisersnitt har jeg ikke mot eller krefter til å gjennomføre dette en gang til.

tror du at det har vært en ide for meg å prate med fødeavdelina her på stedet før jeg blir gravid neste gang,eller er det for dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som kjent så er det en større risiko både for mor og barn ved keisersnitt, og man er derfor blitt mer forsiktig med å utføre unødvendige keisersnitt.

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med faglig personell ved fødeavdelingen på ditt hjemsted. Der vil du sikkert få hjelp til å bearbeide de følelsene du sitter igjen med etter forrige svangerskap og fødsel, og eventuelt se på mulighetene til å få utført et planlagt keisersnitt neste gang du blir gravid.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Jeg synes at du skal snakke med födselslegen på ditt sykehus om dette. Da kan dere sammen gå i gjenom forige svangerskap og födsel. Dere kan da bli enige i vordan födselen skal planlegges. Jeg synes ikke at du trenger å snakke med noen för du blir gravid neste gang, Det er nokk bra for kroppen din å vile en stund etter denne graviditeten. Lykke til videre!

"Informasjon via internett ersatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp ibrevet, bör du rådföre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...