Gå til innhold

overgnagsstønad og jobb


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg har fått innvilget overgangsstønad. Håpet er å klare å gjøre ferig studeiene mine så snart som mulig, men kan ikke leve av bare enslig-mor stønader (betaler bl.a. på lånet til Lånekassa). Jeg vet at man kan tjene inntil 2000 brutto uten at det går ut over overgangsstønaden, men det hjelper ikke så mye. Finnes det en oversikt (på nettet?) som viser hvor mye man blir trukket etter hva man tjener. Hvor mye kan man max tjene før de "tar alt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Full overgangsstønad er på 1,85 x G pr år, men reduseres med 40% av inntekten din som overstiger halvparten av G pr år. G= 51360 fra 1.5.01

RTV sin utregning (G=49090) finner du her

www.lovdata.no/rsk/rtv/rt-19990000-0044.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...