Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

I forbindelse med steriliseringen skrev du under på et dokument der du var innforstått med at inngrepet ikke lot seg gjøre om.

Nå kan det likevel være mulig å skjøte sædlederne sammen igjen. Det avhenger litt av hvilken teknikk som ble brukt ved steriliseringen og om mye av sædlederne ble fjernet. Du vil nok trolig måtte henvende deg til urolog ved en privatklinikk. Jeg vet dessverre ikke hvor store sjansene er for at det skal lykkes.

I min ungdom syntes jeg det var mennenes plikt å stå for det å bli sterilisert, siden det er et så mye lettere og mindre inngrep enn hos kvinner. Jeg har nok fått et litt mer nyansert syn på dette. En kvinne på 35 vet som regel om hun vil ha flere barn, uavhengig av endringer i livssituasjon, samlivsbrudd, enkestand, ny partner. En mann har nok vanskeligere for å se hva fremtiden kan bringe på dette området. Livet kan jo føre med seg samlivsbrudd eller dødsfall hos partner og et nytt partnerforhold med en kvinne som ønsker barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28933-sterilisert-mann/#findComment-116908
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...