Gå til innhold

"glemmer" pilla, blir ikke gravid jo!


Jannike

Anbefalte innlegg

Har en ting jeg hHar en ting jeg har begynt å lure litt på, og som bekymrer meg litt...

Går på p-pillen trinordiol, roter alltid med pillene, (eks. "glemmer" to-tre-piller på hvert brett, tar da ikke dobbel dose dagen etterpå...), pillene blir tatt til forskjellig tid hver dag.

Hvorfor blir jeg ikke gravid? Hører jo om så mange som blir livredde bare di er noen timer forsinket!

For to måneder siden, tok jeg en måneds pause fra pillene, heller ikke da ble jeg gravid!

Har ofte sex med samboeren, og det ville så absolutt ikke vært noen "krise" om jeg ble gravid...heller tvert i mot!

Er dette noe jeg burde bekymre meg over? Er jeg lite fruktbar, eller hva jeg skal kalle det?? Tenker masse på dette, siden barn er noe jeg virkelig ser fram til å få! Er forresten 18 år.

Hjelp!ar begynt å lure litt på, og som bekymrer meg litt...

Går på p-pillen trinordiol, roter alltid med pillene, (eks. "glemmer" to-tre-piller på hvert brett, tar da ikke dobbel dose dagen etterpå...), pillene blir tatt til forskjellig tid hver dag.

Hvorfor blir jeg ikke gravid? Hører jo om så mange som blir livredde bare di er noen timer forsinket!

For to måneder siden, tok jeg en måneds pause fra pillene, heller ikke da ble jeg gravid!

Har ofte sex med samboeren, og det ville så absolutt ikke vært noen "krise" om jeg ble gravid...heller tvert i mot!

Er dette noe jeg burde bekymre meg over? Er jeg lite fruktbar, eller hva jeg skal kalle det?? Tenker masse på dette, siden barn er noe jeg virkelig ser fram til å få! Er forresten 18 år.

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er slettes ikke vanlig å bli gravid når man går på p-pillen, til tross for at man roter, slik som du beskriver. P-pillen er faktisk det sikreste prevensjonsmiddelet vi har i dag, men enkelte ganger, ca ved 1 av 100 tilfeller, kan kvinnen bli gravid likevel. Det er anbefalt å være nøye med å ta pillen hver dag, men det er ikke gitt at man blir gravid selv om man glemmer den. Hadde du gått på mini-pillen ville det vært en adskillig større sjangse for at du skulle blitt gravid hvis du stadig glemte å ta pillen i tide.

Jeg synes du skal glemme tanken om at du skulle ha problemer med å bli gravid den dagen du og din kjære prøver i fullt alvor. Det er ingen ting som skulle tyde på det. Jeg vil likevel anbefale deg å ta situasjonen litt mer på alvor, og bli flinkere til å ta pillen hver dag. Du er enda ung og det er sikkert ikke helt planlagt om du skulle blitt gravid i dag. Å få barn er for alvorlig til at man bare skal bli gravid på slump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liten mamma

Plustelig så er du gravid!!!Det skjer fortere enn du tror!Jeg har vært 18 og akkurat sånn som du beskriver,og nå er jeg mamma på 19 til en gutt på 8 mnd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...