Gå til innhold

Blødninger i forbindelse med graviditet


Sommerblomst

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i dag funnet ut at jeg er gravid, veldig tidlig. Har blødd noen dager allerede. Som litt lett mens, ikke noe mer enn det, det er brunaktig men med noe friskt blod, det er ikke noe klumper i det eller noe, men er litt slimete (med fare for å høres ekkel ut)

Hadde første mensdag 030800 så jeg er i tilfelle ikke mer enn 3 uker på vei (tidlig for pos resultat...)

Har hatt to Ex u tidligere.

Kan dette gå bra, er det mange som har sånne blødninger?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mette H Moen, gynekolog

Hvis du har hatt to svangerskap utenfor livmoren vil jeg anbefale deg å få utført en ultralyd når du er ca 6-7uker gravid, dvs i midten av september. Hvis du blør mer eller får smerter, bør du undersøkes tidligere. Man kan også ta en rekke blodprøve for måling av svangerskaps-hormonet HCG og se at det øker som forventet. Lykke til.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har hatt to svangerskap utenfor livmoren vil jeg anbefale deg å få utført en ultralyd når du er ca 6-7uker gravid, dvs i midten av september. Hvis du blør mer eller får smerter, bør du undersøkes tidligere. Man kan også ta en rekke blodprøve for måling av svangerskaps-hormonet HCG og se at det øker som forventet. Lykke til.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Er det mulig at jeg ikke har abortert? Det var som en lett mens og var brunrødt blod.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...