Gå til innhold

Spøkelser/overtro Er jeg nedlatende?

Anbefalte innlegg

Gjest Angela25
Skrevet

Flere ganger har jeg opplevd noe litt skummelt, men det finnes en forklaring. F.eks en gang rørte gardinen på seg sent på kvelden.Jeg bor i et gammelt hus og noen ville autimatsisk ha trodd at det var noen som gikk igjen. Da jeg kjente på vinduet, kjente jeg at vinduet burde skiftes ut. Det trakk luft inn.

En annen gang var det akkurat som noen sto og slo på vinduet. Det viste seg at det var en busk og at det blåste litt utenfor.

En annen gang hørte jeg en skrapelyd på hytta etter å ha lagt meg om kvelden. Kanskje det var den gamle damen som bodde der en gang og som ikke fikk fred? Nei, det var nok bare mus i veggen:-)

Det finnes en naturlig forklaring paa det meste tror jeg! Men hva med det som ikke kan forklares? Hva med Ufo`er? :-) Jeg vet ikke altsaa, men saa er de udentifiserte flyvende objekter ogsaa.

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

9

• Lillemus

7

• morsan

5

• hidi, the scorpion

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Begynne å fortelle om spøkelser eller andre ånder de måtte se;)

Jeg kan være enig i det ja... Heldigvis har ingen av mine kolleger begynt å snakke om det, altså om ånder de mener å se på arbeidsplassen. Ånder de har sett andre steder har jeg blitt fortalt om ja. :o)

Skrevet

Det finnes en naturlig forklaring paa det meste tror jeg! Men hva med det som ikke kan forklares? Hva med Ufo`er? :-) Jeg vet ikke altsaa, men saa er de udentifiserte flyvende objekter ogsaa.

Jeg tror faktisk at det kan være liv eller har vært liv på andre planeter. Det er rart om det kun er på jorden det finnes liv.

Men jeg tror ikke de har besøkt oss. Ingen har enda greid å bevise at de har gjort det eller at det finnes ufoer.

Skrevet

Hva er upassende prat på en arbeidsplass?

Jeg synes det meste er passende prat på en arbeidsplass, men når folk prøver overbevise meg om noe jeg ikke greier å tro på, har jeg tatt som god fisk at de også tåler høre min mening. Selvsagt vil jeg forsøke ikke være nedlatende og jeg håper jeg slipper spille skuespill for å få det til.

Skrevet

Det er ikke meg du spør, men jeg svarer likevel. Alt som kan virke påtrengende og som folk åpenbart ikke har noen interesse av å høre om.

Jeg for min del kan godt tåle litt prat om spøkelser, men når folk begynner å gnage om mensen de venter/har/har hatt, og maser om verk og kvalme og oppblåsthet og gudhjelpes hva annet får jeg lyst til å rømme. Sånt synes jeg man kan spare sine kolleger for.

Og sexprat. Jeg får ekle bilder i hodet når folk holder på sånn. Sånt burde bare vært lov for de som har fine kropper *S*

Jada, jeg er sikkert særere enn særest....:)

''Og sexprat. Jeg får ekle bilder i hodet når folk holder på sånn.''

Du får sikkert hjelp/råd om du poster innlegget ditt under forum for "Psykiatri".

Mvh

Skrevet

Jeg er overbevist om at det er mye mer mellom himmel og jord enn det vi vet!

Jeg har f.eks. en gammel veggklokke som ikke har gått på sikkert 30 år. Alikevel har den startet å gå og slå helt av seg selv ved 2 anledninger - noen dager etter at min mor døde og da jeg traff kjæresten min for første gang. :o) Jeg vet ikke hvem som står bak (ingen var i nærheten av klokka da den startet og den gikk i flere timer), men jeg ser på det som en slags hilsen, kanskje fra min mor. :o)

Tilfeldigheter:)

Annonse

Skrevet

Tilfeldigheter:)

*Humrer* Du får tro hva du vil. :o)

Skrevet

''Og sexprat. Jeg får ekle bilder i hodet når folk holder på sånn.''

Du får sikkert hjelp/råd om du poster innlegget ditt under forum for "Psykiatri".

Mvh

Jeg vil ikke ha hjelp. Jeg vil bare at ulekre mennesker holder opp med å snakke om sexlivet sitt! Det kan da umulig være for mye å be om? *himle*

;)

Skrevet

Jeg vil ikke ha hjelp. Jeg vil bare at ulekre mennesker holder opp med å snakke om sexlivet sitt! Det kan da umulig være for mye å be om? *himle*

;)

He, he..Nå minner du om Rosanna og Shandy!

"Ulekre mennesker"...*S*

Skrevet

*Humrer* Du får tro hva du vil. :o)

Er du 100 % sikker på at klokken ikke har vært litt ustabil hele tiden uten at du har lagt merke til det?

Kan noen ha skiftet batteri, uten at du vet det?

Kan noen ha villet tøyse litt med deg?

Hvorfor skulle den begynne å gå noen dager etter at din mormor døde? Hvorfor ikke med en gang?

Hva tror du det kan være?

Skrevet

"Ulekre mennesker"...*S*

Jeg er av en eller annen grunn overlykkelig over å måtte spørre; Hvem er det?:o)

Skrevet

Jeg er av en eller annen grunn overlykkelig over å måtte spørre; Hvem er det?:o)

Hmf. Nå synes jeg du er en liten tanke nedlatende her! Husj i skammekroken med deg:/

Skrevet

"Ulekre mennesker"...*S*

Hm, det var ikke bra. Jeg har et problem. Jeg _greier_ bare ikke å være seriøs her inne! Jeg kan begynne bra, men så sklir det ut. Hver gang.

Annonse

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Kollegaen din prøvde ikke å omvende deg ut ifra det du forteller her. Han fortalte jo bare om noen han hadde opplevd. Når noen forteller deg lignende ting senere kan du bare si "det hørtes skummelt ut" eller noe som viser at du har hørt på det vedkommede forteller. Jeg syns det er unødvendig å si at du ikke tror på "sånt sprøyt" om det ikke blir en diskusjon av det.

Skrevet

Er du 100 % sikker på at klokken ikke har vært litt ustabil hele tiden uten at du har lagt merke til det?

Kan noen ha skiftet batteri, uten at du vet det?

Kan noen ha villet tøyse litt med deg?

Hvorfor skulle den begynne å gå noen dager etter at din mormor døde? Hvorfor ikke med en gang?

Hva tror du det kan være?

Klokken har ikke gått på 30 år omtrent. Ingen var i nærheten av den de to gangene den begynte å gå, den slår slag hver time så den er ikke ustabil uten at jeg merker det. :o)

Skrevet

Hmf. Nå synes jeg du er en liten tanke nedlatende her! Husj i skammekroken med deg:/

Det var ikke meningen da. Jeg synes selv jeg følger for godt med på slikt som jeg ikke trenger å vite i tv og kjendisverdenen. Disse navnene fikk ikke bjeller til å ringe, og jeg tenkte det var like godt. Jeg antar det er noen kjendiser av et eller annet slag?

Skrevet

Jeg er overbevist om at det er mye mer mellom himmel og jord enn det vi vet!

Jeg har f.eks. en gammel veggklokke som ikke har gått på sikkert 30 år. Alikevel har den startet å gå og slå helt av seg selv ved 2 anledninger - noen dager etter at min mor døde og da jeg traff kjæresten min for første gang. :o) Jeg vet ikke hvem som står bak (ingen var i nærheten av klokka da den startet og den gikk i flere timer), men jeg ser på det som en slags hilsen, kanskje fra min mor. :o)

Den var søt:-)

Skrevet

Det var ikke meningen da. Jeg synes selv jeg følger for godt med på slikt som jeg ikke trenger å vite i tv og kjendisverdenen. Disse navnene fikk ikke bjeller til å ringe, og jeg tenkte det var like godt. Jeg antar det er noen kjendiser av et eller annet slag?

Jeg fleiper bare med deg.

Ikke rart du ikke kjenner igjen navnene. Bare noen gamle avdanka doldamer som var nesten verdensberømte for sine vulgære utspill. Som du ser finnes det fortsatt noen fossiler her inne som husker dem;)

Skrevet

Jeg har en mor som er en klassisk new ager og når vi prater blir det av og til goddag mann økseskaft. Det er slitsomt når man liksom snakker ivei som om man har samme virkelighetsoppfattning. Men om noen forteller meg om erfaringer jeg selv ikke har hatt, som f.eks spøkelser, så pleier jeg bare å bli interessert. For meg er det ikke så viktig å få klarhet i hva som er hva. Om det virkelig var et spøkelse eller ei. Jeg tror jo ikke nødvendigvis at folk juger.

Jeg snakket engang med en dame som kaldte seg klarsynt. Hun fortalte at når hun skulle "rense" hus kunne spøkelsene eller åndene som hun kaldte de for være så virkelige at hun forsøkte å håndhilse. Hun følte seg litt dum da hun sto der og håndhilste i løse lufte sa hun.

Jeg hørte på dette og tenkte hverken det ene eller det andre. Jeg ble bare litt ettertenksom liksom.

Skrevet

To gamle diplomatiske, beskjedne og høflige Dolere!

Som i lag med Andor, Grip og flere stod for saklighet, ydmykhet og stor toleranse her inne.

Så du kan si at "de gikk foran" som gode eksempel til etterfølgelse...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...