Gjest ChiengMai Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Ho er nydelig, har sett ho live! Jada, det har ikke jeg benekta. Men at et portrett av ho ikke har hatt en runde i bildebehandling skal ikke du få meg til å tro. Ingen er så rynkefri i en alder av 60. Selv de flotteste modellene fikses på før bildene distribueres. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Jada, det har ikke jeg benekta. Men at et portrett av ho ikke har hatt en runde i bildebehandling skal ikke du få meg til å tro. Ingen er så rynkefri i en alder av 60. Selv de flotteste modellene fikses på før bildene distribueres. Joda du kan nok ha rett i det. Dessuten kan det være brukt Botox også, men eg velger å være så naiv å tro att det ikkje gjelder henne. Men ett par timer i sminkestolen, pluss en fotograf som er god til "å sette lyset" og gjerne bruk av hudtonefilter eller softfilter! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Jeg tror at man like gjerne kan si: Hvor mange naturlige blonde damer finnes over 22! ;-) For man mørknes jo med årene, og mange som var blonde til langt oppi tenårene blir mer mørkemusebeigeblonde, og tyr til striping/lysning av håret. Og er man først 40+ og blond, hva enten det er ntaurens verk eller man har farget håret, så er det nokså praktisk at hårgråningen ikke synes så godt - det blir bare "enda blondere"! ;-) En venninne av meg sier med overbevisning at hun bleker håret bare for å få frem det som er sin _egentlige_ farge. Det hun kaller sin _egentlige_ farge har hun ikke hatt siden hun var 12 . 0 Siter
morsan Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 En venninne av meg sier med overbevisning at hun bleker håret bare for å få frem det som er sin _egentlige_ farge. Det hun kaller sin _egentlige_ farge har hun ikke hatt siden hun var 12 . *he he* Men hun kunne jo ha sagt sin _opprinnelige_ farge, da. Jeg er også blandt dem som har blitt mørkere med årene, og det dumme med det er jo at man jo ikke får en pen brunfarge, men sånn skikkelig kjip midt-i-mellom-farge som er temmelig gørr.... En periode da jeg var 20 år pluss/minus prøvde jeg det meste i farging - ymse varianter av brunt/mørkt, blekede striper i ymse varianter, rødfarget etc, så har jeg nå hatt samma fargen i nesten 20 år. Og etter et par år med denne fargen sa min mor: "Nå har du vel din ekte hårfarge, har du ikke?" Det var det ultimate beviset på at jeg har truffet riktig mht fargen! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Jeg runder 40 neste sommer og får overhode ikke "lov" av kjæresten min å klippe håret. ) Det rekker omtrent til bh'en på ryggen, er litt skrått så det er kortere foran. Da jeg en gang i sommer ymtet frempå om at jeg kunne tenke meg å klippe meg så han på meg og spurte gråtkvalt:"Skal du klippe deg kort?" *Hehe* Litt "lysere" blir det også, etter hvert som årene går... Ikke noek med at jeg så for meg Hidi som brunhåret altså, men deg har jeg da vitterlig sett for meg med skikkelig kort hår!! *he he* Det er akkurat som om det sitter igjen et bilde av deg fra den avisartikkelen i forrige århundre, men du hadde kanskje ikke kort hår da heller? Har egentlig helt glemt hvordan du så ut, men har et slags bilde inne i hodet mitt at du hadde nesten sånn Marit Arnstad-sveis.....;-) 0 Siter
morsan Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Nei nå må du gi dæ! Vi er like gamle, men såå gamle er vi da ikke at vi ikke kan ha langt hår? Det er verre med ho vi så engang. Ei jente stod langs veien. Fin figurnær dongry og ungdommelig dynejakke og flotte støveletter. Og DET flotte glansfulle lange håret. Så ut som ei i mellom 20 og 30 år ca. Men så snudde vidunderet seg, og begge vi, min mann og jeg utbrøt HÆÆ?? Det var et sjokk fordi hun så ut som 70år i ansiktet. Huff, jeg får vondt av sånne folk..... Så mitt svar blir: Om du er tålig rynkefri og kler deg "normalt", så sett igang å få deg langt hår du Jeg så en gang det jeg trodde var en friike-jente - skikkelig langt flott hår. Blank og med store bølger - gikk nedenfor baken. Personen hadde på seg militærjakke og dongeri. Likevel skvatt jeg da jeg så det skjeggete fjeset på mannen som befant seg i det! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 *Fnis* Ikke jeg heller... I grunnen er det de færreste som kler topper som er så korte at magen synes. I alle fall de færreste over 17.... For samme hvor upk det er å si det så er det ikke pent når valkene tyter ut mellom topp og bukse! ''For samme hvor upk det er å si det så er det ikke pent når valkene tyter ut mellom topp og bukse!'' En ting er synlige valker - hva enten dama med kort topp er ungjente eller voksen. Men da de korte toppene var på topp (sic!) kunne man jo også se slanke. flotte damer over 40 bruke dem, og da kan det lett oppfattes som misunnelse hvis en betydelig tykkere dame (som f eks meg) skulle kommentere at det ikke 'passer seg'. Men selv om jeg gjerne skulle hatt slik kropp, er det absolutt ikke misunnelse fra min side når jeg tenker (tenkte) at de var 'for gamle' for den slags klær. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Ikke noek med at jeg så for meg Hidi som brunhåret altså, men deg har jeg da vitterlig sett for meg med skikkelig kort hår!! *he he* Det er akkurat som om det sitter igjen et bilde av deg fra den avisartikkelen i forrige århundre, men du hadde kanskje ikke kort hår da heller? Har egentlig helt glemt hvordan du så ut, men har et slags bilde inne i hodet mitt at du hadde nesten sånn Marit Arnstad-sveis.....;-) *Humrer* Jo, jeg hadde kort hår på den tiden ja, om jeg ikke husker helt feil så var det til og med ganske lyst? Frisøren og jeg hadde ikke heeeelt samme oppfatning av hva "litt striper" betydde... Jeg hadde vel kort hår da jeg gikk med Snuppa også, men siden da (altså i 7 år) har jeg hadde håret til ned mot bh'en på ryggen. Og mørkt, som stadig blir mer naturlig lyst... ;o) 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 ''For samme hvor upk det er å si det så er det ikke pent når valkene tyter ut mellom topp og bukse!'' En ting er synlige valker - hva enten dama med kort topp er ungjente eller voksen. Men da de korte toppene var på topp (sic!) kunne man jo også se slanke. flotte damer over 40 bruke dem, og da kan det lett oppfattes som misunnelse hvis en betydelig tykkere dame (som f eks meg) skulle kommentere at det ikke 'passer seg'. Men selv om jeg gjerne skulle hatt slik kropp, er det absolutt ikke misunnelse fra min side når jeg tenker (tenkte) at de var 'for gamle' for den slags klær. ''Men selv om jeg gjerne skulle hatt slik kropp, er det absolutt ikke misunnelse fra min side når jeg tenker (tenkte) at de var 'for gamle' for den slags klær.'' Enig. Det er faktisk en del klær som hører en viss alder til... 0 Siter
pekkaline Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Jeg så en gang det jeg trodde var en friike-jente - skikkelig langt flott hår. Blank og med store bølger - gikk nedenfor baken. Personen hadde på seg militærjakke og dongeri. Likevel skvatt jeg da jeg så det skjeggete fjeset på mannen som befant seg i det! ;-) *LOL* Ja man forventer liksom noe annet 0 Siter
morsan Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 *Humrer* Jo, jeg hadde kort hår på den tiden ja, om jeg ikke husker helt feil så var det til og med ganske lyst? Frisøren og jeg hadde ikke heeeelt samme oppfatning av hva "litt striper" betydde... Jeg hadde vel kort hår da jeg gikk med Snuppa også, men siden da (altså i 7 år) har jeg hadde håret til ned mot bh'en på ryggen. Og mørkt, som stadig blir mer naturlig lyst... ;o) ''som stadig blir mer naturlig lyst... ;o)'' *he he* artig måte å si det på! Forøvrig greit å få fastslått at det ikke er fantasien min som spiller meg et puss, men at jeg faktisk husket riktig. Når det er sagt ville jeg selvsagt aldri kunne kjent deg igjen på gata i dag - selv om du hadde hatt samme sveis! ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 ''For man mørknes jo med årene, og mange som var blonde til langt oppi tenårene blir mer mørkemusebeigeblonde, og tyr til striping/lysning av håret.'' Jeg har rødblondt hår, mer blondt enn rødlig altså. Sånn har det vært fra jeg var 15 i alle fall, uten særlig endringer. ''Og er man først 40+ og blond, hva enten det er ntaurens verk eller man har farget håret, så er det nokså praktisk at hårgråningen ikke synes så godt - det blir bare "enda blondere"! ;-)'' Hehe, mulig det er sånn med mange, ja. Men jeg har som sagt hatt samme hårfarge (nå snakker jeg om den naturlige, ikke alle krumspring jeg har gjort opp gjennom årene) sida jeg var 15. Ikke alle gråner like mye, hadde en bestemor som ble 91 år og som fortsatt var svarthåret med bittelitt grått i. Sånn er mora mi også. Og farmor som jeg visstnok har arva hårfargen etter ble heller aldri grå i håret, men behold samme hårfarge livet ut. Så når det gjelder gråning av hår, så har jeg nok fått med meg en heldig arv. -) Min mormor var kritthvit i håret som 40-åring visstnok... ) Jaja, men hun er ikke den verste å slekte på, hun var verdens nydeligste menneske, både utenpå og inni! ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 ''som stadig blir mer naturlig lyst... ;o)'' *he he* artig måte å si det på! Forøvrig greit å få fastslått at det ikke er fantasien min som spiller meg et puss, men at jeg faktisk husket riktig. Når det er sagt ville jeg selvsagt aldri kunne kjent deg igjen på gata i dag - selv om du hadde hatt samme sveis! ;-) Jeg tok en glansvask til jul i fjor for å skjule de grå hårene, min kjære så det ikke engang. *Hehe* Så jeg lar de grå bare være jeg. 0 Siter
morsan Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 ''Men selv om jeg gjerne skulle hatt slik kropp, er det absolutt ikke misunnelse fra min side når jeg tenker (tenkte) at de var 'for gamle' for den slags klær.'' Enig. Det er faktisk en del klær som hører en viss alder til... Absolutt! Men man trenger jo ikke bli kjerring for det. Det er fullt mulig å fremstå som en flott gammel dame, selv om man ikke er Hollywoodstjerne! ;-) Men for å ta et par eksempler i sistnevnte kategori - begge har sikkert fikset på både dette og hint, men resultatet er så ymse, synes jeg: Jane Fonda - tar seg fantastisk godt ut, alderen til tross. Hun har en flott frisyre og passe med sminke: http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/47/476/476581/fonda1oppsl_1158128970.jpg Gina Lollobrigida - skrekkelig hårfarge på en såpass gammel dane og alt for mye sminke! Hun ser nesten ut som en som har kledd seg ut som sigøyner-spå-kvinne til Halloween!! http://www.jim-caruso.com/Images/Scrapbook_I/Jim-Caruso-Gina-Lolobrigida.jpg 0 Siter
morsan Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Jeg tok en glansvask til jul i fjor for å skjule de grå hårene, min kjære så det ikke engang. *Hehe* Så jeg lar de grå bare være jeg. Det kan jo hende at andre så det, da! ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Jada, det har ikke jeg benekta. Men at et portrett av ho ikke har hatt en runde i bildebehandling skal ikke du få meg til å tro. Ingen er så rynkefri i en alder av 60. Selv de flotteste modellene fikses på før bildene distribueres. Husk at kirurgi også kan rette opp mye. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Absolutt! Men man trenger jo ikke bli kjerring for det. Det er fullt mulig å fremstå som en flott gammel dame, selv om man ikke er Hollywoodstjerne! ;-) Men for å ta et par eksempler i sistnevnte kategori - begge har sikkert fikset på både dette og hint, men resultatet er så ymse, synes jeg: Jane Fonda - tar seg fantastisk godt ut, alderen til tross. Hun har en flott frisyre og passe med sminke: http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/47/476/476581/fonda1oppsl_1158128970.jpg Gina Lollobrigida - skrekkelig hårfarge på en såpass gammel dane og alt for mye sminke! Hun ser nesten ut som en som har kledd seg ut som sigøyner-spå-kvinne til Halloween!! http://www.jim-caruso.com/Images/Scrapbook_I/Jim-Caruso-Gina-Lolobrigida.jpg Jane Fonda er nydelig, men hun har jo vært under kniven hun og... Gina er en katastrofe... 0 Siter
morsan Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Det kommer vel helt an på personen, klesstilen og holdningen forøvrig. Sjekk her, og ho er 60! http://www.opry.com/Media/Images/Members/EmmylouHarris1.jpg Det var da et usedvanlig flott bilde - mye bedre enn da hun gjestet Skavlan i fjor! ;-) Dette bildet er litt mer avslørende, slev om hun uansett tar seg godt ut: http://i.realone.com/assets/rn/img/7/3/3/6/7666337.jpg 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Min mormor var kritthvit i håret som 40-åring visstnok... ) Jaja, men hun er ikke den verste å slekte på, hun var verdens nydeligste menneske, både utenpå og inni! ) Sånt teller selvsagt foran hårfarge. ;-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Husk at kirurgi også kan rette opp mye. Sant nok. Men det er gjerne billigere med Photoshop. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.