Gå til innhold

vet ikke


Gjest Voldtekt?

Anbefalte innlegg

Gjest Voldtekt?

Jeg vil at dere kan svare meg på om dette kan sees som voldtekt?

Et ungt kjærestepar kysser og beføler hverandre. Han ønsker å gå hele skrittet ut, men hun mener de er for unge. Hun føler seg ikke klar, og vil heller vente helst noen år til. Han vil ha sex, og begynner å ta av henne klærne. Hun holder på klærne sine, og sier klart nei. Han gir seg ikke, får dem av etter hvert. Hun prøver å skue ham fra seg, sier nei og forklarer at hun ikke vil. Samleie blir allikevel gjennomført.

Etter at han har gått, gråter hun. Hun føler seg ekkel. Hun angrer på at hun ikke skudde av hardere fra seg, at hun ikke hylte, bet eller sparket. Hun vasker seg nøye, bader og dusjer flere ganger til dagen over lengre tid. Ønsker ikke å ha gymnastikk på skolen, fordi hun er redd alle kan se det på henne.

Noen år senere, blir hun kvalmen av tanken. Spiseforstyrrelsene starter og fortsetter i mange år. Hun tenker gjennom denne tidligere hendelsene. Den første gangen.

Var det voldtekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

For meg finnes det noen svært sterke ord som f.eks. voldtekt og incest. Jeg vil reservere dem for de klare tilfellene, hvis ikke mister de sin styrke.

Jeg vet ikke om du har vært utsatt for en voldtekt. Du har i hvert fall blitt utsatt for et klart seksuelt overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeanette20

For meg finnes det noen svært sterke ord som f.eks. voldtekt og incest. Jeg vil reservere dem for de klare tilfellene, hvis ikke mister de sin styrke.

Jeg vet ikke om du har vært utsatt for en voldtekt. Du har i hvert fall blitt utsatt for et klart seksuelt overgrep.

NHD -jeg lurer på hvordan du kan være i tvil i dette tilfellet? Det er jo helt klart en voldtekt!! Hva skal det ellers karakteriseres som? Jenta sier klart nei, og han gjennomfører likevel et samleie mot hennes vilje -det er voldtekt! Til du som har skrevet dette innlegget -anmeld han! Jeg er ikke i tvil -det er voldtekt!

Hilsen ei jente som også har blitt voldtatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en_ annen

Tro nok dessverre at NHD har rett i det han sier. Det vil uansett bli fryktelig vanskelig ¨for 'voldtekt?' å bevise noe. Tenk deg spørsmål som: hvorfor gjorde du ikke større motstand, hvorfor skrek du ikke osv.

At det har skjedd ett klart overgrep som bør straffes, er jeg helt enig i. Men, dessverre er det svært vanskelig å bevise noe i en slik sak...

'Voldtekt?' trenger hjelp, og jeg håper at hun får det...

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...