Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal på fisketur i helga. Som så mange ganger før regner jeg da med å bli sjøsyk. Jeg har prøvd det meste av reseptfrie reisesyketabletter uten at det har hjulpet noe særlig.

I fjor høst var jeg en del svimmel og kvalm. Da fikk jeg stemetil av legen, og nå lurer jeg på om dette kan brukes mot sjøsyke.

Er det evt. andre ting jeg kan gjøre for å forebygge sjøsyke?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29011-stemetil-mot-sj%C3%B8syke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Stemetil kan ha virkning mot sjøsyke, men noen blir jo litt trøtte av det og vikrningen varierer.

Skopolamin er et stoff som motvirker sjøsyke. Det fås kjøpt som et plaster (Scopoderm) som festes bak øret minst 5-6 timer før avreise. Det er reseptpliktig, så du må kontakte lege for å få det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...