Gå til innhold

For tynn


eliseblok

Anbefalte innlegg

Et stort problem i dagens samfunn er slanking, men hva med oss slanke eller tynne som gjerne ønsker å legge på oss?! I mitt tilfelle spiser jeg normalt, men ikke for mye. Jeg har rett og slett for stor forbrenning og for lite matlyst. Uansett hvor mye jeg spiser legger jeg ikke på meg! Mange vil nok misunne meg dette, men selv er jeg ikke mye fornøyd med situasjonen min! Mange ganger har jeg tatt til tårene etter kommentarer til min tynne kropp. Håper du har fått et lite innblikk i problemet mitt og kan svare meg på følgende spm: Finnes det vektøkningsmidler, i så tilfelle, til hvilken pris? Har hørt at p-piller gir litt vektøkning, vil du anbefale det som et vektøknngsmiddel i mitt tilfelle? Er p-piller reseptfrie?

Jeg setter stor pris på om dette innlegget blir besvart, siden mitt sjeldne problem begynner å trappe kraftig ned på selvbildet mitt!! Vennlig hilsen Elise.

PS. Til alle dere andre som leser dette innlegget, så husk at det sårer like mye å si til en tjukk person at han/hun er tjukk, som det sårer en tynn person og si at han/hun er tynn!! Bruk heller synonomet slank! Tenk over hva du sier, selv om du selv ser på det som et kompliment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest EllaPella

Er det så uvanlig det der da? Mange jeg kjenner klager over at de er altfor tynne, selv om de er helt normale joh! :)

Jaja, det er like sårende å høre at du er liten og lav og kort!!!

Kanskje du får større apetitt om du trener. Ellers har jeg hørt om aminosyrer eller noe man kan kjøpe på apoteket.

Men du er sikkert helt passe.

Men alle får kommentarer på kroppen sin, verdens undergang ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære eliseblok! Jeg vil råde deg til å kontakte en ernæringsfysiolog som kan hjelpe deg med å sette opp en sammensatt kostplan tilpasset deg og ditt behov. Hun/han kan se om du i dag får i deg nok næringsstoffer/mengde mat. Det beste er dersom du gjennom den maten du spiser får ønsket vekt. Jeg vet ikke hvor gammel du ,men dersom du ennå ikke er ferdig med puberteten kan det hende at du vil få litt mer former etterhvert. Det eksisterer forskjellige medikamenter som kan føre til vektøkning, men dette sees ofte som en bivirkning i forhold til deres indikasjonsområde. Noen kvinner opplever en viss vektøkning ved bruk av p-piller. Jeg vil nok fraråde deg til å bruke p-piller med ønske om vektøkning. Dersom du likevel vurderer å bruke p-piller som prevensjon råder jeg deg til å snakke med legen din om dette eller ta det opp i forumet for gynekologi her på DOL. Ellers regner jeg med at du har utelukket annen medisinsk årsak til at du angivelig er så tynn? Lykke til med kanskje i første omgang snakke med en ernæringsfysiolog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så uvanlig det der da? Mange jeg kjenner klager over at de er altfor tynne, selv om de er helt normale joh! :)

Jaja, det er like sårende å høre at du er liten og lav og kort!!!

Kanskje du får større apetitt om du trener. Ellers har jeg hørt om aminosyrer eller noe man kan kjøpe på apoteket.

Men du er sikkert helt passe.

Men alle får kommentarer på kroppen sin, verdens undergang ja.

Leste over innlegget mitt en gang til og fant ut at det kanskje var litt overdrevet, men da jeg skrev innlegget var jeg både frustrert og deppet!! Måtte bare lufte problemet mitt, men nå er jeg betydelig lykkeligere og har begynt å innse at jeg egentlig ikke er så tynn som jeg skal ha det til.! Vi/jeg får rett og slett bare godta at vi alle er forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...