Gjest Girl24 Skrevet 6. juni 2001 Del Skrevet 6. juni 2001 Hei, jeg er ei jente på 24 år som i den senere tid har vært plaget av en konstant hodepine den siste tiden, som igjen har ført med seg svimmelhet og synsforstyrrelser. Bare for å få det avklart så har jeg vært til legen og han mener det kommer av stress. Prøvene er helt fine,så jeg får bare beskjed om å ta det med ro. Når sant skal sies så har jeg det siste 1 1/2 året gått 100% på skolen og samtidig jobbet 50% ved siden av og til tider har dette vært litt mye. Men hodepinen og svimmelheten er ikke noe som har kommet plutselig, den har gradvis bygd seg opp til å bli verre. Jeg kan våkne med hodepine og sovne med hodepine enkelte dager.Men det som er så merkelig er at tidligere så satt den som et "belte" rundt hodet, men i det siste så har den vært i høyre side og liksom "stikkende". Dette har vært utrolig slitsomt siden jeg er midt oppi eksameslesingen og det har blitt så som så med den. Men ikke nok med hodepinen jeg føler også at den virker inn på balansen min, for når den står på som verst så er det akkurat som jeg ikke har kontroll over balansen min. Det føles ut som jeg vil "ramle" bort liksom. Etter at jeg har vært borte fra jobb i 1 mnd tid har dette blitt bedre, men er ennå ikke 100% bra og dette føler jeg hemmer meg både i det "private" og ikke private liv. Har vel mer eller mindre fått innebygd en angst mot å svime av. Synet er heller ikke som det var før, nå må jeg fokusere mye lenger før jeg klarer å se ting på lang avstand. For ordens skyld, så har jeg både lese og "tv/kjøre bil" briller, men disse er ikke særlig sterke. Synet har jeg nettopp vært å sjekket så det er som det har vært tidligere. Men når jeg har hodepinen, da kommer synsforstyrrelsene og dette her med balansen. Har lurt på om det kan være et slags migrene annfall, men vet ikke. Ingen i familien er plaget av migrene,bare hjertesykdommer. Dette er en litt uvant situasjon for meg å bli så "satt" ut, for vanligvis er jeg ei aktiv jente både innen idrett og i det sosiale og yrkesaktive liv, og da er det litt frustrerende å føle at enn ikke blir tatt på alvor. Det eneste jeg får til svar er at jeg antakligvis er for stressa og har alt for mye å gjøre. Men jeg føler meg ikke særlig stresset utover det som er normalt i en hektisk hverdag. Håper jeg kan få et svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29019-lammende-hodepinesvimmelhet-og-synsforstyrrelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 6. juni 2001 Del Skrevet 6. juni 2001 I utgangspunktet er jeg vel ikke så sikker på at legen din er på bærtur - disse symptomene likner mye på det vi kaller spenningshodepine med hyppig assosierte symptomer. Selv om han ikke tror at dette er noe farlig, tror jeg nok at han kan ta deg på alvor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29019-lammende-hodepinesvimmelhet-og-synsforstyrrelser/#findComment-116965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tviling Skrevet 8. juni 2001 Del Skrevet 8. juni 2001 Hei! Jeg har det på nesten samme måte! Har nettop begynt med briller pga. dårlig syn, så legen tror det kan komme av det.. Har også noe psykiske problemer som kan virke noe inn.. Er det hos deg sånn at det noen ganger følest helt bra, og noen ganger helt elendig? Det er det i alle fall hos meg.. Har ikke sett noen sammenheng med hva jeg gjør. Håper vi kan finne ut av dette begge to snart! God bedring! *klem fra meg* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29019-lammende-hodepinesvimmelhet-og-synsforstyrrelser/#findComment-117514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.