Gå til innhold

sykehjemsplass til mor

Anbefalte innlegg

Gjest babalula
Skrevet

Hvordan gå fram for å søke om å få plass på et annet sykehjem? Hvem søker jeg til, hva skriver jeg?

Dette gjelder en kvinne som er ikke fyllt 60 men som må bo på institusjon av fysiske årsaker. Synes det er dumt at hun da skal bo på et avsidesliggende "gamlehjem", når det finnes bedre alternativer og nybygde sykehjem i bedre beliggenhet.

Må man bare ta det man får i slike situasjoner, eller skal man prøve å søke for å få en plass der man mener ville vært en mer verdig boplass for henne?

Fortsetter under...

Skrevet

Du må søke bydelen eller kommunen og vente på ledig plass.

Gjest babalula
Skrevet

Du må søke bydelen eller kommunen og vente på ledig plass.

Hva mener du med å søke bydelen eller kommunen? Går det ikke an å søke direkte til et spesifikt sykehjem, må man bare søke til de overordnede også plasseres man dit de velger uansett?

Skrevet

Hva mener du med å søke bydelen eller kommunen? Går det ikke an å søke direkte til et spesifikt sykehjem, må man bare søke til de overordnede også plasseres man dit de velger uansett?

Jeg søkte bydelen og ba spesielt om at mora mi skulle komme på det som lå nærmest meg og det tok de hensyn til. Det tok en uke og så fikk hun ny plass.

Skrevet

Ta kontakt med forvaltningen i den bydelen/kommunen som mora di sogner til, eller som du selv sogner til, og forklar situasjonen for dem. De har plikt til å ta tak i alle henvendelser og gi en tilbakemelding.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...