Gå til innhold

eggløsning


Gjest iso

Anbefalte innlegg

Jeg er 29 år gammel og ønsker å bli gravid. Har aldri hatt regelmessig mens, men har hatt mens ca hver 7 uke de siste 3 årene (før det har det variert mellom 5 uker og 3 mnd, så forsåvidt er den vel noe regelmessig nå?). På grunn av dette, + at jeg har en del hårvekst på haken og nedover mot halsen, rundt brysvortene og på baksiden av lårene, er jeg også redd for at jeg kan ha PCOS. Hva tenker lege om dette? Har forresten en del blankt slim i noen dager ca.. 3 uker fra sit mens. Er dette eggløsning, og bør jeg prøve å bli gravid i de dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mette H Moen, gynekolog

Jo, det kan være PCOS og jeg synes du bør henvises til gynekolog. Det er ikke grunn til å vente ett år, når man som i ditt tilfelle opplagt har noe som er unormalt, de sjeldne menstruasjoner. Gynekologen vil undersøke deg og ta blodprøver og vurdere eggstokkene for små cyster (PCO). Det er relativt enkelt å sette i gang eggløsning med Clomivid/Pergotime. Eggløsning vil følges av menstruasjon to uker etter, hvis man ikke er gravid.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...