Gå til innhold

omskolering


Gjest normal

Anbefalte innlegg

Gjest normal

Jeg har hele mitt liv vært hjertesyk, uten å vite om det før i den senere tid. Har nå blitt operert og skal etter legens vurdering bli så god som ny om 4 - 6 mnd.

Har en utdannelse fra videregående skole, har ikke vært i jobb de siste to-tre årene pga sykdom. Jeg har alltid ønsket en høyere og en annen utdanning, men har ikke kunnet pga sykdommen. Men nå kan jeg. Er det noen støtte jeg kan få fra det offentlige?

Jeg er godt etablert, gift og er også avhengig av penger for å dekke det mnd. avdragene og for å leve.

Som sagt har jeg ikke visst at jeg har vært syk, har trodd at alle hadde det slik, men nå vet jeg bedre, og føler at jeg har blitt lurt.

Finnes det noe der ute som kan hjelpe meg?

Ps. vet ikke om jeg orker å gå tilbake til min gamle jobb, det forbinder jeg med det "gamle" livet som jeg føler nå er ferdig med...

Hilsen snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det kan tenkes at du kan ha rett på attføringspenger, men hvis du blir så god som ny etter op. så er det neimen ikke godt å si.

Du kan i alle fall søke. Spørsmålet som i første omgang skal vurderes er om du er varig arbeidsufør pga sykdommen eller om du har vesentlig vasker med å skaffe deg høvelig arbeid pga sykdommen.

en helt annen sak er om noen er erstatningsansvarlig for ikke å ha oppdaget dette tidligere, det er ikke jeg den rette til å vurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...